همه باید برای حفظ فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی جهاد کنیم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 14:14

همه باید برای حفظ فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی جهاد کنیم

شماره: 16708
Aa Aa

او گفته در بیانیه گام دوم واقعیت به خوبی تبیین و راهکارهای رسیدن به قله‌های تمدن نوین اسلامی و جامعه عاری از فساد و تباهی تشریح شده است.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران؛
همه باید برای حفظ فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی جهاد کنیم

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت:

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جزو مهمترین اسناد بالادستی و مستند تحول در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است.

به گزارش اسپادانا خبر، او افزود:

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان سندی جامع پیش‌روی شورای‌عالی انقلاب، دولت و همه دست‌اندرکاران نظام جمهوری اسلامی در قوای سه‌گانه و نهادهای مختلف قرار دارد و همه اقدامات تحولی باید مستند به آن باشد. بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به دقت و در سطوح مختلف تبیین کرده است که در ۴۰ سال دوم انقلاب چه باید کنیم. این سند در سطح اول چشم‌انداز روشنی برای شکل‌ دادن به تمدن نوین اسلامی پیش روی ما قرار داده و در سطح دوم سیاست‌های کلان نظام در زمینه استقلال، آزادی، عزت ملی، سبک زندگی، عدالت، مبارزه با فساد، اقتصاد، علم، پژوهش و دیگر عرصه‌هایی را که محورهای تحول در جامعه هستند به دقت تبیین کرده است. در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی واقعیت موجود به خوبی تبیین شده و راهکارها و اقدامات لازم برای رسیدن به قله‌های تمدن نوین اسلامی و جامعه عاری از فساد و تباهی نیز دقیقا تشریح شده است.

وی با اشاره به اینکه این بیانیه در سطح سوم علاوه بر تبیین سیاست‌های کلی به مدیریت، انگیزه‌ها و حرکت جهادی در اجرا نیز توجه داشته است گفت:

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سطح چهارم به تشریح تقابل گفتمانی میان اسلام و استکبار و عدالت و فساد پرداخته است. امروز به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به عنوان نهادی عالی برای اجرای این سند امید بسته شده است و ما اعضای شورا وظیفه داریم اولا در ایجاد تحول در شورا مستند بر این سند و سپس نظارت بر حسن اجرای این سند نهایت تلاش خود را به کار گیریم.

او با بیان اینکه سند تحول شورای‌عالی انقلاب فرهنگی خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است اظهار داشت:

ماموریت مهم شورای‌عالی انقلاب فرهنگی حرکت به سمت اجرای این سند تحول خواهد بود. در این سال‌ها در بعضی زمینه‌ها کارهای بزرگی انجام شده که مایه افتخار است و از سوی دیگر در بعضی زمینه‌ها نیز عقب‌ماندگی‌هایی داریم که باید برای رفع آنها تلاش کرد. امروز با توجه به شبیخون فرهنگی دشمن همه وظیفه داریم برای حفظ فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی جهاد کنیم و در این مسیر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی همچون چراغی راه را پیش روی همه مجاهدین این مسیر روشن می‌کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان