وزیر پیشنهادی کار ابراهیم رئیسی رای اعتماد نگرفت | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 7:34

وزیر پیشنهادی کار ابراهیم رئیسی رای اعتماد نگرفت

شماره: 19701
Aa Aa

گرچه برخی اعضای هیئت رئیسه اعلام کردند که او حائز اکثریت آرا شده ولی بر اساس ابهام در شمارش آرا و شمارش مجدد وی از حضور در وزارت کار بازماند.

پس از بررسی صلاحیت محمد مهدی زاهدی وفا؛
وزیر پیشنهادی کار ابراهیم رئیسی رای اعتماد نگرفت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از بررسی برنامه‌ها و صلاحیت محمد مهدی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تصدی وی بر وزارت کار مخالفت کردند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، در جلسه مجلس شورای اسلامی وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی موفق به کسب رأی اعتماد نشد.

در این جلسه در ابتدا ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران طی سخنانی به بیان نظرات و دفاع از وزیر پیشنهادی پرداخت. 

بعد از سخنان رییس‌جمهور ایران نمایندگان موافق و مخالف وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی به بیان استدلال های خود پرداختند.

پس از آن محمدهادی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی به مدت ۳۰ دقیقه به دفاع از برنامه و کارنامه خود پرداخت و همچنین به  برخی ابهامات پیرامون دارایی‌هایی خود و زمان حضور در کانادا و تابعیت خود و فرزندانش پاسخ داد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی پس از پایان شمارش آرا، آرا را به شرح زیر اعلام کرد:

آرا موفق ۱۳۶ رأی، آرا مخالف ۱۲۵ رای و آرا ممتنع ۹ رای.

بر اساس آمار اولیه برخی اعضای هیئت رئیسه به خبرنگاران اعلام کردند که زاهدی‌وفا حائز اکثریت آرا شده است ولی بر اساس ابهام در شمارش آرا و شمارش مجدد وی از حضور در وزارت کار بازماند.

در اتفاقی بی‌سابقه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در دور اول شمارش زاهدی‌وفا با اختلاف مرزی آرا، رای اعتماد مجلس را به دست‌آورد که با اعتراض برخی نمایندگان کار به بازشماری آرا کشید.

*آرای اخذ شده: ۲۷۲ رای

*آرای موافق: ۱۳۶ رای *

آرای مخالف: ۱۲۵ رای

*آرای ممتنع: ۹ رای

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان