وظیفه همه تذکر لسانی است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 8:27

وظیفه همه تذکر لسانی است

شماره: 24150
Aa Aa

امروز سینماها پررونق ترین دوره خود را سپری می‌کند| دنبال حذف صدور مجوز پروانه ساخت هستیم| اگر کسی امر به معروف کرد آن را به کلمه حجاب بان تقلیل ندهیم. یک عده بر اساس واجب شرعی در خیابان‌ها تذکر محترمانه میدهند. چرا غلیظش می‌کنیم؟

شمشیر به دست گرفتن از وزرات فرهنگ برنمی‌آید؛
وظیفه همه تذکر لسانی است

مهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد جمهوری اسلامی ایران در ویژه برنامه روز دانشجو در دانشگاه شریف گفت:

تمام زیرساخت‌های مهم فرهنگی کشور ساخته شده و در اختیار مردم است. ما کار رسانه‌ای بلد نیستیم که به دانشجویان بگوییم چه شده است. بعد از وزارت امور خارجه، وزارت فرهنگ بیشترین تعاملات بین‌المللی را داشته است و به زودی جشنواره فیلم بین‌المللی کشور‌های شانگ‌های را برگزار خواهیم کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از انتخاب، وی افزود:

شمشیر به دست گرفتن از وزرات فرهنگ برنمی‌آید. وزارت فرهنگ حوزه گفتگو، اقناع، پذیرش تفاوت‌ها و سلیقه هاست. افرادی دارند فیلم می‌سازند که ممکن است با اسماعیلی نامی مخالف باشند چه مشکلی دارد این‌ها فرزند ایران هستند و وظیفه ما صیانت از این حقوق آنان است. 

او گفت:

این انتقاد شما را قبول دارم که چرا خانم‌ها با سلایق مختلف نمی‌توانند البسه مناسب تهیه کنند. وظیفه ماست که بستر تهیه لباس عفیفانه را فراهم کنیم.

اسماعیلی درباره حجاب‌بان‌ها نیز گفت:

احساس می‌کنم با استفاده از برخی کلمات به دنیال ایجاد شکاف در جامعه هستیم. طبق قانون اساسی باید نسبت به هم دلسوزی داشته باشیم. اگر کسی امر به معروف کرد آن را به کلمه حجاب بان تقلیل ندهیم. وظیفه همه تذکر لسانی است. یک عده بر اساس واجب شرعی در خیابان‌ها تذکر محترمانه میدهند. چرا غلیظش می‌کنیم؟ مخالفم که توهین شود، اما نصیحت محترمانه وظیفه همه ماست.

امروز سینماها پررونق ترین دوره خود را سپری می‌کند

وی اظهار داشت:

روزی که ما آمدیم انجمن سینماداران بیانیه داد ما میخواهیم تعطیل کنیم، امروز سینماها پررونق ترین دوره خود را سپری می‌کند. سالی که کار را آغاز کردیم پرفروش ترین فیلم به عدد ۵۰ میلیارد نرسیده بود و امروز فیلم اول ۳۰۰ میلیارد، فیلم دوم ۱۸۰ میلیارد، فیلم سوم ۸۰ میلیارد و یک پونمایی ۵۰ میلیارد فروخته است.

وعده برای حذف صدور مجوز پروانه ساخت

محمدمهدی اسماعیلی گفت:

تلاش می‌کنیم برخی حوزه‌های تنظیم‌گری را به گروه‌های مردمی واگذار کنیم. برای مجموعه‌های غیردولتی که استعدادهای آنها شناخته شده است دنبال حذف صدور مجوز پروانه ساخت هستیم و در آیین‌نامه جدید گنجانده شده است. دیگر نیازی به دریافت مجوز ساخت نیست و  می‌تواند برود و اثر خود را بسازد. باید انجمن های علمی و فرهنگی مورد اعتماد جامعه هدف و نخبگی وظیفه تنظیم گری را بر عهده بگیرند. اگر قرار است کتابی یا مجموعه ای بررسی شود مجموعه نخبگان همان جا باید انجام بدهند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان