يا مصدوم هستيم يا تجهيزات نداريم! | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403 - 23:42

يا مصدوم هستيم يا تجهيزات نداريم!

شماره: 23616
Aa Aa

با تيم هايى مملو از مصدوم، از كار افتاده، بى انگيزه و از پيش باخته به اين دوره از مسابقات آسيايى اعزام شده ايم و با نگاهى به چمن ورزشگاه آزادى و نظر رونالدو در اين مورد بايد پذيرفت ورزش در كشورمان نفس هاى آخر را مى كشد!

سفر توريستى برخى از ورزشكاران در بازى هاى آسيايى؛
يا مصدوم هستيم يا تجهيزات نداريم!

اسپادانا خبر| سيدفريور موسوى

 

نوزدهمين دوره بازى هاى آسيايى از چندى پيش در شهر هانگژو چين شروع شد و كاروان اعزامى ورزش كشورمان نيز به اين رقابت ها اعزام گرديدند.

كاروان ٤٨٠ نفره كشورمان كه ٤٧ نفر آن را مسئولان و مديران وزارت ورزش و جوانان، كميته ملى المپيك، كادر مالى، كادر سرپرستى و كادر پزشكى تشكيل مى دادند از هفته گذشته و به تناوب وارد دهكده بازى ها در شهر زيباى هانگژوى چين شده و در محل خود مستقرشدند! اينها همه به يك طرف اما نتايج ضعيف برخى از رشته هاى ورزشى كه با سرمايه گذارى هاى فراوان به اين مسابقات اعزام گرديدند از طرف ديگر جالب توجه بوده و بيشتر اين ذهنيت را در مردم ورزش دوست كشورمان تداعى ميكند كه شايد ايشان بعنوان توريست به اين مسابقات اعزام شده اند!

از سوى ديگر گزارشگران و مجريان برنامه هاى ورزشى شبكه ى تخصصى ورزش و شبكه سه سيما حرص بينندگان اندك آنها را نيز در آورده است به عنوان مثال در پخش زنده مسابقات تيراندازى كه موفق به كسب مقام هاى درخورتوجه اى نشديم گزارشگر اعلام ميكند ما براى تمرين اين عزيزان حتى تيرهاى لازم و مناسب را در اختيار نداشتيم و حتى اين بچه ها از ارزانترين لباس مخصوص تيراندازى هم برخوردار نبوده اند! خب سئوال اينجاست به چه دليلى ايشان اعزام شده اند؟ يا در مسابقات شنا گزارشگرديگرى ميگويد:

ما امكانات براى برگزارى اردوهاى مناسب براى شنا و استخر استاندارد نداريم! در گزارش ديگرى نيز عنوان مى شود فلان ورزشكار با عدم آمادگى و مصدوميت به اين مسابقات اعزام شده است! يا در گزارش تكواندو گزارشگر ميگويد:

متأسفانه بدنش خالى كرد و اين به بعد مسافت ايران تا چين برميگردد! در گزارش شمشير بازى هم عنوان شد زير ساخت هاى اين رشته و تجهيزات لازم را در اختيار نداريم! اينها يعنى اينكه با تيم هايى مملو از مصدوم، از كار افتاده، بى انگيزه و از پيش باخته به اين دوره از مسابقات آسيايى اعزام شده ايم كه صد البته بانگاهى به چمن ورزشگاه آزادى و نظر رونالدو در اين مورد بايد پذيرفت ورزش در كشورمان نفس هاى آخر را مى كشد! وقتى يا مصدوم هستيم يا تجهيزات نداريم يا حريفان مان در رنكينگ جهانى بالاتر از ما هستند حضورمان در رقابت هاى اينگونه كه مردم از ورزشكارانشان مدال مى خواهند اما به يكباره مى بينند انتظاراتشان بى خود و يا زياده خواهى است چه لزومى دارد؟ وقتى در اكثر رشته هاى ورزشى به باخت عادت كرده ايم و كشورهاى يك يا دوميليون نفرى از ما پيشى گرفته اند به دنبال چه هستيم!؟ كدام يك از دولتمردان فعلى دلشان براى ورزش مى سوزد!؟ وقتى نوشاد عالميان ملى پوش تنيس روى ميز كشورمان ميگويد ما بهترين ورزشكاران و استعدادهاى رشته هاى مختلف را در كشورمان داريم اما امكاناتمان در حد صفر است بايد به حال اين ورزش گريست! زمانى هم در فوتبال و نتيجه گيرى آن مى گفتيم با غيرت ايرانى پيروز خواهيم شد !!! نه برادر امكانات، تجهيزات، مربيان كاربلد و زيرساخت هاى هر ورزشى ربطى به غيرت و تعصب ورزشكار ايرانى ندارد!

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان