پلتفرم‌های خارجی باید قوانین ایران را رعایت کنند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 16:49

پلتفرم‌های خارجی باید قوانین ایران را رعایت کنند

شماره: 21134
Aa Aa

زارع پور گفته فیلترینگ ربطی به وزارت ارتباطات یا حتی دولت ندارد و تصمیمی است که در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با حضور سران قوا گرفته شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران؛
پلتفرم‌های خارجی باید قوانین ایران را رعایت کنند

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت:

پلتفرم‌های خارجی برای ادامه فعالیت در ایران باید قوانین را رعایت کنند و این تصمیم را شورای امنیت ملی با حضور قوای سه‌گانه گرفته شده است.

به گزارش اسپادانا خبر، او افزود:

اخیرا مرکز ملی فضای مجازی مکاتبه‌ای با «متا» داشته و برای مذاکره اعلام آمادگی کرده است. ما حتما از هر پلتفرم خارجی که قواعد جمهوری اسلامی و یا حداقل قواعد خودشان را بپذیرد که بتوانیم حقوق مردم را دنبال کنیم استقبال خواهیم کرد.

زارع پور گفت:

مصوبه فیلتر شدن اینستاگرام و تلگرام ربطی به وزارت ارتباطات یا حتی دولت ندارد این تصمیمی است که در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با حضور سران سه قوه گرفته شده است.

او با بیان این که کارگروه فیلترینگ به وزارت ارتباطات تکلیف کرده ابزاری برای اساتید فراهم کنند تا به سایت‌های فیلتر شده دسترسی پیدا کنند گفت:

در وزارت ارتباطات با تبعیض در دسترسی به اینترنت مخالف هستیم. ما داریم دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای همه کشور فراهم می‌کنیم. از این جهت تبعیضی وجود ندارد اما بر اساس مصوبه‌ای که کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (فیلترینگ) داشته به ما تکلیف شده ابزاری فراهم کنیم که اساتید بتوانند برای کارهایی مثل دانلود مقالات علمی و پژوهشی از آن استفاده کنند. این مصوبه‌ی کارگروه است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان