پوشیدن شلوار پاره مناسب دانشگاه نیست | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 7:00

پوشیدن شلوار پاره مناسب دانشگاه نیست

شماره: 17891
Aa Aa

او گفته ما سابقا پوشش شلوار پاره را برای فقرا می دیدیم اما امروزه گویا برخی اغنیا نیز نیازمند کمک هستند که از این پوشش استفاده می‌کنند.

علیرضا وجهی، معاون دانشجویی دانشگاه تهران؛
پوشیدن شلوار پاره مناسب دانشگاه نیست

علیرضا وجهی، معاون دانشجویی دانشگاه تهران اظهار داشت:

پوشیدن شلوار پاره مناسب دانشگاه نیست.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او گفت:

احساس شخصی من این است برخی دانشجویان به این مسائل کمتر توجه می‌کنند و لباس‌هایی که می‌پوشند در شأن دانشگاه نیست. ما می‌دانیم پوشش مناسب برای هر محیط چه پوششی است مثلا افراد برای مهمانی یک نوع پوشش را انتخاب می کنند این پوشش در دانشگاه، کوه، شنا متفاوت است و همه نسبت به این مسائل شناخت دارند ممکن است برخی توجه نکنند باید توجه این افراد به قوانین جلب شود من دیدم برخی اوقات در خیابان افراد شلوار پاره می پوشند این در حالی است که ما سابقا پوشش شلوار پاره را برای فقرا می دیدیم اما امروزه گویا برخی اغنیا نیز نیازمند کمک هستند که از این پوشش استفاده می‌کنند. بنابراین واضح است که استفاده از این نوع لباس نه در دانشگاه های ایران بلکه در دانشگاه های کل دنیا لباس مناسب محیط نیست. واقعیت احساس شخصی من این است که برخی دانشجویان به این مسائل کمتر توجه می کنند و لباس‌هایی که می پوشند در شأن دانشگاه نیست.

او در خصوص برخی نگرانی دانشجویان دختر ساکن خوابگاه های دانشجویی که مدعی اعمال محدودیت‌هایی شده اند گفت:

قوانین پوشش و حجاب سال ها است که تدوین شده و وجود دارد اما به هر حال وقتی دانشجویان بعد از دو سال وارد دانشگاه می‌شوند ممکن است نگرانی هایی در این زمینه داشته باشند. ما امسال با دو ورودی اعم از ورودی های سال ۹۹ و ورودی های سال ۱۴۰۰ که هیچ یک از آنها وارد فضای دانشگاهی نشده بودند مواجه شدیم و لازم بود این دانشجویان بدانند دانشگاه قوانین و مقرراتی دارد و باید با آن آشنا شوند. ما فقط آنها را نسبت به قوانین آشنا کردیم اما نکته ای که برخی از سایت‌ها در خصوص تغییر قوانین پوشش ممکن است به آن دامن بزنند را نمی‌دانم از کجا نشأت می‌گیرد چرا که تغییری در قوانین ما ایجاد نشده است.

وی اظهار کرد:

در حوزه حجاب نیز متأسفانه برخی دانشجویان قوانین را رعایت نمی کنند با این حال هیچ پرونده ای را بخاطر مسائل حجاب به شورای انضباطی ارجاع ندادیم و به عنوان دبیر شورای انضباطی اعلام می‌کنم شکایتی در این زمینه به ما نرسیده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان