پیگیری مطالبات نباید به گونه ای باشد که دشمنان سوءاستفاده کنند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 16:50

پیگیری مطالبات نباید به گونه ای باشد که دشمنان سوءاستفاده کنند

شماره: 16330
Aa Aa

او گفته دستگاه قضایی پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی را تاکنون با جدیت پیگیری کرده اما تأکید داریم که بیش از گذشته دقت و سرعت لحاظ شود.

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه ایران؛
پیگیری مطالبات نباید به گونه ای باشد که دشمنان سوءاستفاده کنند

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه ایران در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به سالگرد حادثه‌ی سقوط هواپیمای اوکراینی گفت:

دستگاه قضایی پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی را تاکنون با جدیت پیگیری کرده است با این حال تأکید داریم که بیش از گذشته نسبت به این پرونده دقت و سرعت لحاظ شود و همه جوانب و ابعاد آن دنبال شود.

به گزارش اسپادانا خبر، او با اشاره به صعوبت و خطیر بودن مأموریت‌های محوله به مجموعه قضات و کارکنان دستگاه قضایی اظهار داشت:

همواره تأکید ما این بوده است که انجام مأموریت‌های قضایی به‌صورت دقیق، سریع و کامل نیازمند امکانات، بودجه و نیروی انسانی بیشتری می‌باشد. از سال ۹۹ نیز یک تلاش فوق‌العاده‌ای برای ساماندهی وضعیت استخدامی و بهبود اوضاع معیشتی همکاران فعال در شوراهای حل اختلاف صورت گرفت که این تلاش‌ها کماکان ادامه دارد.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه حقوق‌ها و مزایایی که در قالب فوق‌العاده‌ در بسیاری از دستگاه‌های اداری وجود دارد در قوه قضائیه موجود نیست گفت:

رسیدگی به وضعیت پرداختی‌ها به کارکنان دستگاه قضایی مستمراً و مجدانه در دستور کار مقامات و مسئولان قوه قضائیه است. کثیری از نمایندگان مجلس نیز توجیه شده اند که فوق‌العاده موجود کارکنان دستگاه قضایی کفاف حجم و سختی کار آنها را نمی‌دهد. تلاش‌ها برای ترمیم فوق العاده‌های پرداختی به کارکنان دستگاه قضایی کماکان ادامه دارد اما دولت و مجلس هم دارای محذوریت‌هایی هستند و بسیاری از طرح‌ها و لوایح در مجلس رد یا تعدیل می‌شوند. در این مسیر هیچگونه بن‌بستی وجود ندارد و چنانچه از راه فعلی در پیش گرفته شده به نتیجه نرسیم، مسیرها و روش‌های قانونی دیگری را برای ارتقای وضعیت معیشتی همکارانمان در دستگاه قضایی پیگیری خواهیم کرد.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد:

در مسیر تلاش‌ها برای بهبود وضعیت پرداختی‌ها به کارکنان دستگاه قضایی به هیچ وجه نباید اقدامی صورت گیرد که موجبات سوءاستفاده و شعف دشمنان و بدخواهان را فراهم آورد چرا که شأن و جایگاه قوه قضائیه متفاوت است و مردم انتظاری که از کارکنان این دستگاه دارند را شاید از کارکنان سایر دستگاه‌ها نداشته باشند لذا باید مسائل و موضوعات را از مجاری صحیح پیگیری کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان