چهار هزار قلم کالا و خدمات گران خواهند شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 14:55

چهار هزار قلم کالا و خدمات گران خواهند شد

شماره: 17765
Aa Aa

جراحی با چاقوی زنگ‌زده جواب نخواهد داد. با ادامه پرداخت یارانه چاقوی جراحی زنگ‌زده‌تان را در بدن بیمار جا گذاشته و او را به عفونت بیشتر مبتلا می کنید.

در یادداشت روزنامه جمهوری اسلامی ادعا شد؛
چهار هزار قلم کالا و خدمات گران خواهند شد

این روز‌ها که دولت سیزدهم به قول مسئولین خود این دولت مشغول جراحی اقتصادی کشور است دولت باید راه انتقاد سازنده را باز بگذارد تا صاحبنظران اقتصادی، اجتماعی و سیاسی حرف‌های خود را مطرح کنند و دولتمردان با استفاده از نقطه‌نظر‌های آنان متوجه ایراد‌های کار خود شوند و در حین انجام این جراحی ایراد‌ها را برطرف کنند و مانع بدتر شدن حال این بیمار رنجور شوند.

به گزارش اسپادانا خبر، روزنامه جمهوری اسلامی نوشته است:

اینکه رسانه ملی مأموریت پیدا کند در تمام بخش‌ها و از تمام شبکه‌ها به تعریف و تمجید طرح اصلاح یارانه‌ها بپردازد و هیچ صاحبنظری حق راه پیدا کردن به این رسانه برای نقد کردن آن را نداشته باشد با هیچیک از معیار‌های جامعه آزاد منطبق نیست. اینکه اگر کسی طرح دولت را نقد کند و در روزنامه‌ای یا در فضای مجازی نظر مخالف خود را منعکس نماید توسط عناصر وابسته به دولت متهم به همصدائی با بیگانگان شود نقض آشکار آزادی‌های مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی و تعالیم اسلام است. دولت اگر می‌خواهد به کشور خدمت کند باید آزادی نقد خود و عملکرد خود را تضمین و تأمین کند. سخن اصولی آیت‌الله بهشتی که می‌گفت «اجازه نمی‌دهیم هیچکس به دلیل انتقاد از خودمان و دیگر دست‌اندرکاران نظام جمهوری اسلامی تهدید یا تعقیب شود» اگر راهنمای عمل مسئولین قرار نگیرد در اقدام امروزشان توفیقی به دست نخواهند آورد. درباره جراحی اقتصادی مورد نظر دولت کسی مخالفتی با تک‌نرخی کردن ارز و واقعی کردن نرخ‌ها ندارد. ایراد اینست که چاقوی این جراحی همان چاقوی دولت نهم است که مدتهاست زنگ زده و آثار تورمی و تشدید فاصله طبقاتی و گسترش فقر را به بار آورده است.

این یادداشت آورده است:

ادامه پرداخت یارانه آنهم با گستره‌ای که شما از آن سخن می‌گوئید به منزله اینست که چاقوی جراحی زنگ‌زده‌تان را در بدن بیمار جا بگذارید و او را به عفونت و رنجوری بیشتر مبتلا کنید. شما در این جراحی سخن از آزادسازی چهار قلم کالا به میان آورده‌اید ولی کیست که نداند آثار آزادسازی این چهار قلم به چهار هزار قلم کالا و خدمات سرایت خواهد کرد و نتیجه این خواهد شد که فقر ماندگار و فاصله طبقاتی بیشتر خواهد شد. عدالت هم اگر اکنون زخمی است در اثر این عمل جراحی شما کاملاً قربانی خواهد شد. این نوع جراحی کردن هنر نیست. هنر اینست که ارز ترجیحی را طوری حذف کنید و تک‌نرخی شدن ارز را بگونه‌ای عملی نمائید که بساط یارانه را جمع کنید و در تقسیم ثروت چنان عمل کنید که فاصله طبقاتی هر روز کمتر شود و عدالت بتواند جای تبعیض را بگیرد. مطمئن باشید جراحی با چاقوی زنگ‌زده جواب نخواهد داد.

  •  

همزمان، وزارت اطلاعات ایران از شناسایی و مسدودسازی حساب‌های بانکی ۵۴۵ نفر از عوامل غیرمجاز ارزی در سطح ایران خبر داد.

وزارت اطلاعات ایران می گوید با اجرای طرح برخورد با عوامل داد و ستد غیرمجاز ارزی در مدت اخیر ۹۲۱۹ فقره حساب بانکی با گردش بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد ریال از این عناصر در سطح کشور مسدود شده است.

  •  

علیرضا شاه میرزایی، معاون تجارت و خدمات وزارت صمت نیز در نامه‌ای به مدیران کل صنعت، معدن و تجارت ۳۱ استان و جنوب کرمان اعلام کرد که در راستای تقویت جریان تامین و توزیع کالاهای اساسی شامل روغن نباتی، گوشت مرغ، تخم مرغ و لبنیات مطابق تصمیمات ستاد تنظیم بازار کشور از تاریخ اجرای قیمت‌های مصوب جدید باید این کالاها، اعم از تولید قبل از تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ و بعد از آن تاریخ با قیمت‌های جدید عرضه شود.

وی تاکید کرده که نظارت‌های لازم نیز در رعایت سقف قیمت‌های جدید اعلامی انجام می‌شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان