کانادا دیدار تیم ملی فوتبال این کشور با ایران را لغو کرد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 18 ارديبهشت 1403 - 7:10

کانادا دیدار تیم ملی فوتبال این کشور با ایران را لغو کرد

شماره: 17934
Aa Aa

معاون وزیر ورزش ایران می گوید شعار سیاسی نبودن ورزش پوششی است برای منافع کشورهای غربی. ایران ۱۰ میلیون دلار غرامت می گیرد.

فدراسیون فوتبال کانادا در اطلاعیه ای اعلام کرد؛
کانادا دیدار تیم ملی فوتبال این کشور با ایران را لغو کرد

اولین دیدار تدارکاتی شاگردان دراگان اسکوچیچ در راه آماده‌سازی برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر لغو شد.

به گزارش اسپادانا خبر، در حالی که فدراسیون‌های فوتبال ایران و کانادا از برگزاری دیدار دوستانه تیم‌های ملی این کشورها در روز 16 خرداد خبر داده بودند فدراسیون کانادا اعلام کرد که این مسابقه لغو شده است.

 

 

در اطلاعیه فدراسیون فوتبال کانادا آمده است:

«فدراسیون کانادا دیدار با تیم ملی ایران را که قرار بود روز 5 ژوئن برگزار شود و بخشی از برنامه تدارکاتی تیم ملی کانادا برای شرکت در جام جهانی 2022 محسوب می‌شد لغو کرده است. جزئیات بیشتر برای خریداران بلیت‌های این مسابقه ارائه می‌شود.»
  •  

ریک وستهد، خبرنگار کانادایی در توئیتر در خصوص لغو دیدار ایران و کانادا نوشته است:

قبل از اینکه کانادا بازی 5 ژوئن مقابل ایران را لغو کند بازیکنان تیم ملی کانادا درباره بازی نکردن در این دیدار صحبت کردند. انتظار می رفت که اعتراضات در ونکوور برگزار شود و بازیکنان نگرانی های خود را با فدراسیون کانادا در مورد بازی در میان گذاشتند.

  فدراسيون فوتبال کانادا همچنین با ارسال ایمیل رسمی اين خبر را به طرف ایرانی اطلاع داده است.

  •  

فدراسیون کانادا ساعاتی بعد از اعلام خبر لغو بازی با ایران بیانیه‌ای را منتشر کرد و توضیحاتی در این زمینه ارائه داد.

در این بیانیه آمده است:

«فدراسیون کانادا بهترین نیت را در تلاش برای اطمینان از کسب تجربه مهم تیم ملی مردان در برابر تیم‌های جام جهانی را دارد. در هفته گذشته وضعیت غیرقابل دفاع ژئوپلیتیک میزبانی ایران به میزان قابل توجهی دچار اختلاف شد و در واکنش به آن این مسابقه لغو شد. در حالی که ما عوامل خارجی را در انتخاب حریف بهینه در فرآیند تصمیم گیری اصلی خود در نظر گرفتیم. ما تلاش خواهیم کرد تا بهتر پیش برویم. ما متعهد به ایجاد محیط‌های محترمانه و فراگیر برای تیم‌ها، بازیکنان و هواداران هستیم. سخت در تلاشیم تا یک حریف جایگزین پیدا کنیم. به همه خریداران بلیت اطلاع داده شده است که رویداد لغو شده است و بازپرداخت در راه است.»

  •  

«محمد جماعت»، مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران گفت:

دیدار تدارکاتی مقابل کانادا از سوی میزبان لغو شده و به احتمال فراوان اردوی آماده‌سازی تیم کشورمان به جای کانادا در قطر برگزار می‌شود. این دیدار از سوی کانادا لغو شده و هنوز اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.به احتمال فراوان در فیفادی پیش‌رو به جای کانادا اردوی ما در قطر برگزار خواهد شد.
 
مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال در پاسخ به این سؤال که چه تیم‌هایی در قطر به مصاف ایران خواهند رفت گفت:
هنوز مشخص نیست و در حال رایزنی هستیم.
او گفته که این فدراسیون از طریق مجاری قانونی پیگیر دریافت غرامت از فدراسیون فوتبال کانادا شده است:
در قرارداد میان طرفین مبلغی به عنوان غرامت گنجانده نشده چرا که هزینه‌ها و درآمد طرفین متفاوت است. این فدراسیون جمع درآمدها و هزینه‌های خود را به عنوان مبلغ غرامت از این فدراسیون پیگیری خواهد کرد.
 
پیش از این دیدار تیم‌ ملی فوتبال ایران مقابل اکوادور نیز که قرار بود در کانادا برگزار شود لغو شده بود.
  •  

سینا کلهر، معاون وزیر ورزش ایران در واکنش به لغو بازی دوستانه فوتبال میان ایران و کانادا در توییتر خود نوشت:

لغو یک جانبه بازی از سوی فدراسیون فوتبال کانادا یکبار دیگر نشان داد که شعار سیاسی نبودن ورزش پوششی است برای منافع کشورهای غربی. فدراسیون فوتبال ایران طبق قرارداد درخواست غرامت ۱۰ میلیون دلاری لغو یک طرفه بازی را از طریق مجاری قانونی پیگیری خواهد کرد.

تیم ملی فوتبال ایران در گروه دوم جام‌جهانی ۲۰۲۲ با انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف اروپا (ولز با برنده اسکاتلند و اوکراین) همگروه است.

  •  

«کاظم غریب آبادی»، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر ایران از تصمیم کانادا برای لغو بازی دوستانه با ایران انتقاد کرد.

او در توییتی نوشت:

«تصمیم کانادا برای لغو بازی دوستانه با ایران گواهی بر این واقعیت است به اصطلاح سرزمین آزادی نمی‌تواند سیاست را از ورزش دور نگه دارد.»

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان