گیت های ورود و خروج از دانشگاه صیانت می کنند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 6:25

گیت های ورود و خروج از دانشگاه صیانت می کنند

شماره: 20102
Aa Aa

افراد مختلفی وارد دانشگاه می‌شدند و به همراه خود اشیای برنده و مواد آتش‌زا داشتند| تعداد دانشجویان ممنوع الورود در دانشگاه تهران خیلی کم است.

سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران؛
گیت های ورود و خروج از دانشگاه صیانت می کنند

سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در خصوص طراحی گیت‌های کنترل ورود و خروج دانشجویان گفت:

 ما به بحث‌های ورود و خروج و کنترل دانشجویان اهمیت می‌دهیم.

افراد مختلفی وارد دانشگاه می‌شدند و به دنبال اخلال در نظم دانشگاه بودند و به همراه خود حتی اشیای برنده و مواد آتش‌زا داشتند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، مقیمی ادامه داد:

این نکته نشان داد که ما باید برای صیانت از دانشگاه جنبه‌های امنیتی و حفاظتی را بهبود ببخشیم و یکی از مکانیزم‌های مدنظر ما ایجاد گیت‌های ورودی است که در کل دانشگاه حتما اجرایی خواهد شد. این گیت‌ها خریداری خواهد شد منتها منابع مالی آن را باید تامین کنیم.

او با بیان اینکه باید برای آزاداندیشی فرهنگ‌سازی کرد گفت:

ما متأسفانه چون به صورت جدی در طی سالها کرسی‌های آزاداندیشی را شروع نکرده‌ایم فرهنگش هم ایجاد نشده است و ممکن است ابتدای کار چالش‌هایی داشته باشد اما به مرور بهتر می‌شود و دیگر شاهد حوادثی که ناشی از انباشته شدن برخی از مطالبات افراد است نخواهیم بود.

رئیس دانشگاه تهران در خصوص دانشجویان ممنوع الورود و مدت زمان ممنوع الورودی آن‌ها توضیح داد:

بحث‌های انضباطی که وجود دارد واقعا همه در این جهت است که فعالیت آموزشی دانشگاه دچار خدشه نشود. اگر کسانی مانع ادامه فعالیت آموزشی دانشگاه نشوند مشکلی برایشان وجود نخواهد داشت. ممکن است این افراد حرف داشته باشند و ما هم برایشان جلسه گفتمان آزاد می‌گذاریم و حتی خودم در این جلسات حاضر می‌شوم و حرف‌های آن‌ها را گوش می‌کنم حتی خودمان بعد از این هم برنامه‌ریزی می‌کنیم و حتی اگر مطالبه‌ای نبود باز هم جریان گفت‌وگو را ادامه خواهیم داد. از روند مطالبه‌گری تا زمانی که خللی در دانشگاه و برنامه‌های آن ایجاد نکند و در صورت رعایت چارچوب‌ها استقبال می‌کنیم البته تاکید می‌کنم در دانشگاه تهران خوشبختانه تعداد دانشجویان ممنوع الورود خیلی کم است و امیدوارم به زودی مشکل آن‌ها حل شود.

مقیمی در پاسخ به این سؤال که مشکل سنوات این دانشجویان ممنوع الورود چه خواهد شد؟ گفت:

فکر نمی‌کنم مسئله دانشجویان ممنوع الورود تا آنجا ادامه پیدا کند و به زودی حل خواهد شد.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان