یک فروند هواپیمای جنگی در تبریز سقوط کرد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 11:41

یک فروند هواپیمای جنگی در تبریز سقوط کرد

شماره: 16875
Aa Aa

یک هواپیمای آموزشی ارتش در بازگشت به پایگاه دچار اشکال فنی می‌شود و خلبانان برای کاهش تلفات هواپیما را به محله کم جمعیت هدایت می‌کنند.

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی تایید کرد؛
یک فروند هواپیمای جنگی در تبریز سقوط کرد

یک فروند هواپیمای جنگی در تبریز سقوط کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، خبرگزاری صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی هویت این هواپیما را متعلق به پایگاه دوم شکاری شهید فکوری تبریز گزارش کرده است.

این هواپیمای جنگی F5 آموزشی در مقابل فرهنگسرای الغدیر تبریز و در داخل سالن ورزشی شهید علیپور واقع در بلوار منجم سقوط کرده است.

مسئول روابط عمومی پایگاه دوم شکاری تبریز گفت:

این هواپیما که بر فراز آسمان تبریز پرواز می کرد در یکی از محلات شمالغرب این شهر، حوالی خیابان انقلاب (۴۲ متری) و فرهنگسرای الغدیر (کشتارگاه قدیمی تبریز سقوط کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر تبریز نیز گفته است که هواپیما به دیواره یک مدرسه برخورد کرده اما خوشبختانه مدرسه تعطیل بوده است.

دو نیروی هوانیروز و یک شهروند نیز حان خود را از دست داده اند.

هنرور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت:

خلبان با تبحر و شجاعت از برخورد با اماکن مسکونی و ایجاد تلفات کثیر جلوگیری کرده است.

رصا یوسفی، فرمانده پایگاه هوایی شهید فکوری تبریز با تسلیت شهادت دو خلبان این هواپیما که در ماموریت آموزشی بودند گفت:

با توجه به اشکال فنی ایجاد شده در هواپیما خلبان با جانفشانی و هدایت هواپیما به منطقه خالی از سکنه از وقوع فاجعه بزرگ جلوگیری کرد. او احتمالا به دلیل اینکه هواپیما در منطقه مسکونی درحال سقوط بوده ایجکت نکرده و جان خود را فدا کرده است.

شاهین تقی خانی، سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی اعلام کرد:

یک هواپیمای آموزشی ارتش در بازگشت به پایگاه دچار اشکال فنی می‌شود و خلبانان برای کاهش تلفات در منطقه مسکونی  هواپیما را به محله کم جمعیت هدایت می‌کنند. سرهنگ دوم صادق فلاحی و سروان علیرضا حنیفه زاد از خلبانان این هواپیما نیز به شهادت رسیده اند.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان