یک کشور خارجی به جایگاه‌های سوخت ایران حمله کرده است | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 23:37

یک کشور خارجی به جایگاه‌های سوخت ایران حمله کرده است

شماره: 15416
Aa Aa

این حمله سایبری توسط یک کشور خارجی با هدف اختلال در خدمت رسانی به مردم رخ داده اما سطح حمله بالا نبوده و خسارت سخت‌افزاری نداشته است.

فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران؛
یک کشور خارجی به جایگاه‌های سوخت ایران حمله کرده است

فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران گفت که حمله سایبری به جایگاه‌های سوخت این کشور توسط یک کشور خارجی رخ داده است.

به گزارش اسپادانا خبر، وی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با اعلام این مطلب ادامه داد:

این حمله سایبری خسارت سخت‌افزاری نداشته و در مدت کوتاهی هم راه حل مشکل مشخص شده است و به تدریج تا فردا ظهر با اصلاح نرم افزاری به‌صورت حضوری در همه جایگاه‌ها مشکل کامل رفع خواهد شد

وی افزود:

این حمله توسط یک کشور خارجی با هدف اختلال در خدمت رسانی به مردم رخ داده است و اخیرا در سیستم راه‌آهن هم شاهد همین نوع حمله بوده‌ایم که با سرعت کوتاهی رفع عیب شده بود. به دلیل تمهیدات قبلی و بومی بودن طراحی‎ها به اطلاعات مردم در سرورها هیچ صدمه‌ای وارد نشده و به هیچ وجه هم نخواهد شد. سطح این حمله هم بالا نبوده است.

او گفت:

این حملات آنچنان گسترده بوده که همه ۴۳۰۰ پمپ بنزین و جایگاه سوخت در کشور دچار اختلال شدند و نظر نهایی در مورد این حمله سایبری ۷ و یا ۱۰ روز آینده اعلام خواهد شد. سازمان ها و نهادها مسئول حملات سایبری به سیستم های و سامانه های خود هستند و هرگونه برطرف کردن اختلال در سیستم ها زمان بر هستند و باید سیستم ها از لحاظ آسیب پذیری شامل پدافند غیرعامل شوند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان