۱۰ هزار پزشک متخصص و فوق تخصص در ۲ سال گذشته مهاجرت کرده اند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 4:22

۱۰ هزار پزشک متخصص و فوق تخصص در ۲ سال گذشته مهاجرت کرده اند

شماره: 22329
Aa Aa

او گفته با کمبود نیروی انسانی گسترده ای در مراکز درمانی خصوصی و حتی دولتی رو به رو هستیم و دولت برای جبران آن ظاهرا برنامه ای ندارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی؛
۱۰ هزار پزشک متخصص و فوق تخصص در ۲ سال گذشته مهاجرت کرده اند

حسین‌علی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:

کشور در حال از دست دادن بخش بزرگی از نیروهای خود در حوزه کلان پزشکی و پیراپزشکی است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از رکنا، او اظهار داشت:
در دو سال اخیر نزدیک به ۱۰ هزار پزشک که عمده آنها افراد متخصص و فوق تخصص بوده‌اند گواهی گود استندینگ دریافت کرده اند و این می تواند رشته های تخصصی و فوق تخصصی ما را در بسیاری از رشته ها در سالهای آینده از نیروی انسانی خالی کند.

وی افزود:

علی رغم همه تلاش هایی که صورت گرفته است و هم دولت قبل و هم دولت فعلی قول دادند که شرایط استخدام برای نیروهایی که در ایام کرونا در مراکز بهداشتی حضور داشتند مهیا شود همچنان این اتفاق رخ نداده است و ما با یک وضعیت نامناسبی به لحاظ نیروی انسانی متخصص در مراکز درمانی مواجه هستیم. ما متأسفانه با کمبود نیروی انسانی گسترده ای در مراکز درمانی خصوصی و حتی دولتی رو به رو هستیم که دولت برای جبران آن ظاهرا برنامه ای ندارد. این تعداد نیروی انسانی با هیچ مقیاس بین المللی و ملی مطابقت ندارد و کمبود در این حوزه امری محرز و نگران کننده است اما دستور استخدام باید از سوی سازمان اداری استخدامی کشور و تامین بودجه آن نیز باید از سوی سازمان برنامه و بودجه صورت بگیرد.

او گفت:

کشور در حال از دست دادن بخش بزرگی از نیروهای خود در حوزه کلان پزشکی و پیراپزشکی است و این شامل اساتید و پزشکان و پرستاران و سایر حوزه های زیر مجموعه پزشکی نیز می شود.

شهریاری علل این مهاجرت را عدم رضایت از دریافتی‌ها در این زمینه دانست و افزود:

بسیاری از این افراد به علت امکان دریافت حقوق‌های بسیار بالا در کشورهای حوزه خلیج فارس حتی فکر مهاجرت به کشورهای اروپایی را هم نمی کنند و به کشورهایی مثل عمان و امارات مهاجرت می کنند به گونه ای که  کشورهای عربی به مقصد اصلی مهاجرت پزشکان ایرانی تبدیل شده است. متأسفانه روند قانونگذاری در این حوزه در مجلس مطابق با شرایط روز جامعه نیست و ما باید در مجلس برای بهبود این وضعیت یک تصمیم جدی اتخاذ کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان