۱۷۰۰ نفر از دانش آموزان اصفهانی ترک تحصیل کردند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 4:32

۱۷۰۰ نفر از دانش آموزان اصفهانی ترک تحصیل کردند

شماره: 15932
Aa Aa

او گفته بیش از ۱۲ هزار نفر کسری نیرو داشته ایم و تعدادی از دانش آموزان به دلیل استفاده بیش از حد کلاس های مجازی دچار مشکل سلامت روان شده اند.

محمد اعتدادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان؛
۱۷۰۰ نفر از دانش آموزان اصفهانی ترک تحصیل کردند

محمد اعتدادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:

برابر آمار اسمی وزارت آموزش و پرورش حدود ۱۷۰۰ نفر از دانش آموزان استان به دلیل ویروس کرونا ترک تحصیل کردند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او در دیدار با مسئولان شهرستان اردستان اظهار کرد:

همانطور که ستاد ملی کرونا ابلاغ کرد تمام مدارس استان اصفهان از اول آذرماه بازگشایی شد و هیچ مدرسه ای در استان آموزش صرفا مجازی را دنبال نمی کند. مدارس استان با هماهنگی مدیر مدرسه و شورای آموزش و پرورش حضور دانش آموزان را هماهنگی می کنند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل های بهداشتی وزارت بهداشت و درمان به تمام مدارس استان ابلاغ شده افزود:

اگر اعضای شورای مدرسه این دستورالعمل ها را به دقت اجرا کنند در موضوع خطرات ویروس کرونا جای هیچ گونه نگرانی برای خانواده ها و داشن آموزان نخواهد بود. اولویت اول آموزش و پرورش سلامت دانش آموزان است و به همه مدیران شهرستان ها تاکید شده که این اولویت باید در هر مدرسه ای در نظر گرفته شود. همچنین حدود ۸۵ درصد از دانش آموزان واجد شرایط واکسن کرونا را دریافت کردند و درصد باقیمانده آنها به دلایل مختلف هنوز موفق به دریافت واکسن نشدند. توصیه می شود خانواده ها در اولین فرصت فرزندان خود را به تزریق واکسن تشویق کنند.

اعتدادی ادامه داد:

فضای مجازی تاثیر مثبتی  بر عملکرد تحصیل دانش آموزان استان اصفهان نداشته و از نظر افت تحصیلی و آموزش قطعا نسبت به سال های گذشته دچار نارسایی شدند. تعدادی از دانش آموزان استان به دلیل استفاده بیش از حد کلاس های مجازی دچار مشکل سلامت روان شدند. متأسفانه ویروس کرونا تاثیر منفی خود را در آموزش و پرورش گذاشته و برابر آمار اسمی وزارت آموزش و پرورش حدود ۱۷۰۰ نفر از دانش آموزان استان ترک تحصیل کردند. این تعداد دانش آموز توسط همکاران در حال شناسایی هستند و امیدواریم با تلاش خانواده ها به تحصیل برگردند.

وی در خصوص آخرین وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:

امسال آموزش و پرورش با توجه به اینکه در شروع سال تحصیلی بیش از ۶۲۰۰ نفر بازنشسته داشته برای شروع سال تحصیلی در ماه مهر بیش از ۱۲ هزار نفر کسری نیرو داشتیم اما با پیگیری های به عمل آمده موفق شدیم ۱۸۰۰ نفر از بازنشسته ها را به استمرار خدمت دعوت کنیم و کسری نیرو تا حدودی جبران شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان