۱۹ میلیون نفر در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 18:28

۱۹ میلیون نفر در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند

شماره: 23732
Aa Aa

با آمار بازآفرینی ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار واحد در هر سال ما به جای مناسبی دست پیدا نخواهیم کرد؛ نیاز داریم تا از روش‌های نوآورانه استفاده کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه جمهوری اسلامی ایران؛
۱۹ میلیون نفر در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند

داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه جمهوری اسلامی ایران در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار بازآفرینی ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار واحد در هر سال گفت:

برای احیای بافت‌های فرسوده نیاز به استفاده از روش‌های نوآورانه داریم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او در جریان بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه درخصوص مشارکت شهرداری‌ها در احیای بافت‌های فرسوده بیان کرد:

اکنون ۱۹ میلیون نفر در بافت فرسوده زندگی می‌کنند. ما باید تحولی در ارتباط با بافت‌های فرسوده رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه مشکل بافت‌های فرسوده صرفا با توصیه حل نمی‌شود بلکه باید به تجربه سایر کشورها توجه کنیم اظهار کرد:

به عنوان مثال در استانبول و آنکارا در دوره چهار الی پنج ساله توانستند چهره شهر را تغییر دهند. اکنون نیز دولت پیشنهاد داده تا شهرداری‌ها بخشی از منابع ارزش افزوده دریافتی در کلانشهرها را با سایر منابع تلفیق کنند و در قالب طرح‌های مشارکتی برای بازسازی و بازآفرینی شهری اقدام کنند. شهرداری‌ها به عنوان صاحبان سرمایه می‌توانند از واحدهای ساخته شده منتفع شوند. شهرداری‌ها در یک دوره یکساله یا دو ساله منابعی را در اختیار قرار می‌دهند و با توجه به ارزش افزوده ایجاد شده در ادامه این منابع به آنها باز می‌گردد و هیچ فشاری به آنها وارد نمی‌شود اما با کمک آنها شاهد احیای بافت‌های فرسوده خواهیم بود. با آمار بازآفرینی ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار واحد در هر سال ما به جای مناسبی دست پیدا نخواهیم کرد. نیاز داریم تا از روش‌های نوآورانه برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده استفاده کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان