۲۰ تنبیه انضباطی در شیوه‌نامه انضباطی دانشجویی اعمال شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 11:06

۲۰ تنبیه انضباطی در شیوه‌نامه انضباطی دانشجویی اعمال شد

شماره: 20312
Aa Aa

اخراج با حفظ حق شرکت مجدد در آزمون ورودی و اخراج با محرومیت از تحصیل در کلیه دانشگاه‌ها تا ۵ سال از جدیدترین تنبیهات تصویب شده است.

گروه‌های مجازی دانشجویی بالای ۱۰۰ نفر نیاز به مجوز دارد؛
۲۰ تنبیه انضباطی در شیوه‌نامه انضباطی دانشجویی اعمال شد

شیوه‌نامه اجرایی آیین‌نامه انضباطی دانشجویان مصوب سیصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجرا به تصویب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری رسید.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مهر، از جمله تنبیهاتی که با حکم کمیته انضباطی دانشگاه یا مرکزی نسبت به دانشجویان می تواند اعمال شود اخراج دانشجو از دانشگاه با حفظ حق شرکت مجدد در آزمون ورودی و اخراج دانشجو از دانشگاه با محرومیت از تحصیل در کلیه دانشگاه‌ها تا ۵ سال عنوان شده است.

بر اساس این آیین‌نامه تشکیل گروه‌های مجازی دانشجویی با جمعیت بالای ۱۰۰ نفر نیاز به مجوز کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی دارد. همچنین عضویت در گروه‌های غیرقانونی نیز منجر به تنبیه خواهد شد.

در تبصره ۷ ماده ۳۲ آیین‌نامه نیز به موضوع پلتفرم‌های مجازی غیرقانونی پرداخته شده است:

«هرگونه عضویت با هدف ارتباط و تبادل در کلیه شبکه‌ها، نرم‌افزارها و سکوهای مجازی گروه‌های غیرقانونی مشمول تنبیهات بندهای ۴ تا ۹ خواهد شد.»

شایان ذکر است در مقدمه این شیوه نامه آمده است:

کمیته انضباطی دانشجویان» به عنوان «مرجع رسیدگی به تخلفات دانشجویان» موظف است با تاکید بر «موازین شرعی، اخلاقی، قانونی و حقوقی» به این تخلفات رسیدگی کند.

 

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان