۲۵۵۶ کودک کار و خیابان در تهران شناسایی شدند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 11 ارديبهشت 1403 - 1:10

۲۵۵۶ کودک کار و خیابان در تهران شناسایی شدند

شماره: 16901
Aa Aa

۲۸ درصد از این کودکان دختر و ۷۲ درصد پسر هستند. بیش از ۸۰ درصد آن ها اتباع خارجی فاقد مدارک هویتی و کمتر از ۲۰ درصد آنها ایرانی هستند.

سمانه زمانی، سرپرست بهزیستی استان تهران؛
۲۵۵۶ کودک کار و خیابان در تهران شناسایی شدند

سمانه زمانی، سرپرست بهزیستی استان تهران از شناسایی و جذب ۲۵۵۶ کودک کار و خیابان در سطح استان طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، از این تعداد ۳۸۳ کودک در مراکز نگهداری سازمان اسکان داده شدند و ۲۱۷۳ کودک نیز در مراکز روزانه از خدمات حمایتی، آموزشی و بازتوانی به منظور حذف کار کودک برخوردار شده‌اند. 

او گفت:

در تمامی موارد با خانواده کودکان جذب شده نیز ارتباط برقرار شده و در زمینه حمایت و بازتوانی آنان اقدامات متنوعی صورت گرفته است. از این تعداد کودک شناسایی و جذب شده بیش از ۸۰ درصد اتباع خارجی و کمتر از ۲۰ درصد آنها ایرانی هستند که در اغلب موارد کودکان اتباع فاقد مدارک هویتی هستند. همچنین ۲۸ درصد از این کودکان دختر و حدود ۷۲ درصدشان پسر هستند.

وی تظهار کرد:

طبق آمار جمع‌آوری شده بیش از ۷۵ درصد کودکان دارای والدین هستند و با آنها زندگی می‌کنند و تنها ۲ درصد آنها هر دو والد را از دست داده‌اند. در اغلب موارد والدین به دلیل اعتیاد یا فقر شدید قادر به تامین خانواده نیستند و کودکان ناچار به تامین مالی خانواده هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد:

در مورد کودکان مشغول در کارگاه‌های زیرزمینی مقرر شد معاونت کار وزارت رفاه به واسطه وظیفه نظارتی خود بر کارگاه‌ها مسئولیت تدوین آیین‌نامه مربوطه را به عهده گیرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان