۲ زلزله ۶.۱ ریشتری هرمزگان را لرزاند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 18:55

۲ زلزله ۶.۱ ریشتری هرمزگان را لرزاند

شماره: 18516
Aa Aa

این زمین‌لرزه ۲۰ پس لرزه داشته و روستاهای سایه خوش، دژکان و کوشک بیشترین میزان آسیب را دیده‌اند| ۱۱۱ نفر مصدوم و پنج نفر فوت شده اند.

شهرهای امارات متحد عربی نیز لرزید؛
۲ زلزله ۶.۱ ریشتری هرمزگان را لرزاند

۲ زلزله ۶٫۱ ریشتری هرمزگان را لرزاند.

به گزارش اسپادانا خبر، نخستین زمین لرزه بامداد روز شنبه ساعت ۲ و ۲ دقیقه به قدرت ۶٫۱ ریشتری در مرز بندرخمیر و بندرلنگه روستای سایه خوش رخ داد.

دومین زمین لرزه ۶٫۱ ریشتری نیز ساعت ۳ و ۵۴ دقیقه حوالی جزیره قشم و بندرکنگ را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۲۸ کیلومتری از سطح زمین رخ داد.

پس از این زمین لرزه ۱۱ پس لرزه دیگر با قدرت های ۴، ۴٫۴، ۴٫۲، ۳٫۵ در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین بندرکنگ و بندرخمیر و بندر لنگه را لرزاند.

این زمین لرزه ها به دلیل عمق کم موجب رعب و وحشت در میان مردم شده و در شهرستان های بندرعباس، رودان، قشم، کیش و حتی شهرهای امارات متحد عربی نیز احساس شده است.

بر اساس گزارش های رسیده خسارت های زیادی به واحدهای مسکونی و زیرساخت ها در مسیر بندرلنگه - بندرخمیر وارد شده است. روستای سایه خوش بیشترین آسیب را از زلزله دیده است.

یعقوب سلیمانی،  دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با حضور در مناطق زلزله‌زده اظهار کرد:

زمین‌لرزه بامداد امروز در هرمزگان ۲۰ پس لرزه داشته است و ۷ دقیقه پس از وقوع زمین‌لرزه تیم‌های ارزیاب هلال‌احمر استان به منطقه حادثه‌دیده وارد شدند.

او گفت:

براساس گزارش تیم‌های ارزیاب روستاهای سایه خوش، دژکان و کوشک به ترتیب بیشترین میزان آسیب را از زلزله دیده‌اند. کمپ اسکان اضطراری در ورزشگاه خلیج فارس در شهرستان بندرعباس برپا شده و اقلام امدادی از استان‌های معین در حال ارسال به منطقه است. ۲۷ تیم عملیاتی شامل ۱۰۵ امدادگر و نجاتگر، ۲۵ خودروی عملیاتی، ۳ فروند بالگرد و ۴ تیم سگ‌های زنده‌یاب برای عملیات جستجو و نجات و همچنین امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در منطقه حضور دارند. ۶۰۰ دستگاه چادر در منطقه نصب شده و حدود ۷۰ درصد خانواده‌های آسیب‌دیده نیز چادر امدادی دریافت‌ کرده‌اند.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:

شمار مصدومان زلزله غرب هرمزگان به ۱۱۱ نفر رسیده که 101 نفر از آن خا با دریافت خدمات درمانی از مراکز درمانی مرخص شده‌اند. 10 نفر از مصدومان در بیمارستان‌های بندرلنگه و بندرعباس بستری هستند که حال هیچ کدام وخیم نیست. فوتی‌های این زمین لرزه‌ها نیز همان پنج نفر است و افزایشی نداشته است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان