۸۰ درصد دریافتی کارگران را مسکن و اجاره بها می بلعد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 17:08

۸۰ درصد دریافتی کارگران را مسکن و اجاره بها می بلعد

شماره: 19462
Aa Aa

کارگران برای خانه‌دار شدن آورده کمی دارند و بهترین راه این است که کارگران در قالب تعاونی‌های مسکن ساماندهی شده و دولت بر عملکرد آنها نظارت کند.

مقامات کارگری و فعالان حوزه کار خبر می دهند؛
۸۰ درصد دریافتی کارگران را مسکن و اجاره بها می بلعد

۸۰ درصد حقوق و دریافتی کارگران صرف هزینه های مسکن و اجاره بها می‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، به گفته مقامات کارگری و فعالان حوزه کار بیش از ۸۰ درصد دریافتی کارگران را هزینه های مسکن و اجاره بها به خود اختصاص می دهد و از این جهت مسکن یکی از دغدغه های اساسی خانوارهای کارگری به شمار می رود.

هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران بهترین ساز و کار تامین مسکن کارگران را تعاونی‌های مسکن کارگری می‌داند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد دریافتی کارگران را مسکن و اجاره بها می بلعد گفت:

برای خانه‌دار شدن کارگران از طریق تعاونی ها لازم است در ابتدا تعاونی های مسکن کارگری تشکیل و سپس توسط آنها وام های بدون بهره با اقساط بلند به کارگران پرداخت شود.

ابوی تامین زمین رایگان، پرداخت وام های ارزان و نظارت بر ساخت و ساز را از جمله اقدامات مؤثر در تامین مسکن کارگران عنوان کرد:

کارگران برای خانه‌دار شدن آورده کمی دارند لذا اگر قرار است مسکن کارگری با قیمت مناسب ساخته و تحویل آنها شود بهترین راه این است که کارگران در قالب تعاونی‌های مسکن ساماندهی شوند و دولت و وزارت تعاون بر عملکرد آنها نظارت کند. دریافتی کارگران آنقدر نیست که بتوانند اقساط سنگین وام و تسهیلات بانکی را پرداخت کنند به همین دلیل لازم است وام های بدون بهره با اقساط بلندمدت در اختیار کارگران قرار گیرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان