۹۰ درصد مخازن سدهای استان اصفهان خالی است | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 5:42

۹۰ درصد مخازن سدهای استان اصفهان خالی است

شماره: 17255
Aa Aa

اوضاع نابسامان کم آبی در استان اصفهان ادامه دارد. کم آبی در استان به شدت بالا است و اکنون کشاورزان اصفهان آبی برای کشت ندارند.

نقدعلی، عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان؛
۹۰ درصد مخازن سدهای استان اصفهان خالی است

محمدتقی نقدعلی، عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت:

اوضاع آب در اصفهان خوب نیست.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، او ادامه داد:

اوضاع نابسامان کم آبی در استان اصفهان ادامه دارد البته دولت با توجه به اعتراضات کشاورزان و مشکلات بخش شرب تمهیداتی در نظر گرفته اما فعلا کم آبی در استان به شدت بالا است. اکنون کشاورزان اصفهان آبی برای کشت ندارند. از یک طرف آبخوان‌ها خالی شده و از سوی دیگر بارگذاری‌ها بروی سدها و همچنین انتقال‌هایی که از حوزه آبریز زاینده رود صورت گرفته اوضاع را وخیم‌تر کرده است. فعلا دولت در نظر دارد برخی اقدامات بلندمدت انجام دهد. جلسات متعدد در رده‌های کلان کشوری و استانی در شرف انجام است اما تاکنون تصمیمی که در کوتاه مدت مشکلات را رفع کند اتخاذ نشده است.

وی ادامه داد:

از جمله اقدامات برای حل معضل کم آبی استان جبران بارگذاری‌های گذشته، توقف بارگذاری‌های جدید و جداسازی بخش صنعت از حوضه آبریز زاینده رود است که در دستور کار دولت قرار دارد.  طبق شواهد در سال جاری نیز اصفهان با مشکل کم آبی مواجه خواهد بود. در حال حاضر حدود ۹۰ درصد مخازن سدهای استان خالی است و فقط ۳ میلیون متر مکعب آب پشت سد موجود است، هرچند بارش‌ها نسبت به بلندمدت خوب بوده و بحران را کم کرده اما اینگونه نیست که کمبودها را جبران کند بنابراین راهی نیست جز اینکه تدبیر بلندمدت داشته باشیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان