خط دشمن خبرسازی است
مهدی سیاری، جانشین سازمان اطلاعات سپاه در افتتاحیه نشست توانمندسازی مدیران جبهه رسانه ای انقلاب اسلامی اظهار داشت:
استراتژی دشمن تولید مسئله برای کشور و موجسازی با هدف بیثباتسازی است.
به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، او ادامه داد:
رسانه خط مقدم انقلاب و نظام است. دشمن جنگ رسانه علیه ما راه انداخته است و در هر جنگی امروز ما پیروز هستیم و باید در حوزه جنگ رسانه نیز کمبودها را برطرف کنیم. کارشناس امور تحریمها در وزارت خارجه آمریکا سال 68 در کنفرانس هامبورگ عنوان کرد که توان اجتماعی مردم ایران قابل خدشه نیست و تنها راه جدا کردن مردم ایران جنگ رسانه و کار فرهنگی است. در انتهای دهه هفتاد شاهد بودیم در روزنامههای خودی به مقدسات ما توهین شد و فتنه سال 78 شکل گرفت. آمریکاییها تنها راه مقابله با نظام را پروژه نفوذ در میان نخبگان و ایجاد شبهه در میان مردم از طریق جنگ رسانهای میدانند. مقام معظم رهبری فرمودند ما درگیر جنگ اقتصادی و روانی و امنیتی با دشمن هستیم. خروجی جنگ رسانهای تبدیل به جنگ عملی میشود.
او با بیان این مطلب که انسجام قوا برای ما یک فرصت است و باید از آن به خوبی بهرهبرداری کنیم گفت:
هرچه انتظارت بالا رود که با داشتههای ما تطبیق نداشته باشد دچار مشکل میشویم. دشمن دنبال برهم زدن امنیت روانی جامعه است و این کار را در حوزه رسانه و به صورت خاص اخبار بد دنبال میکند. خط دشمن خبرسازی است. آنها به دنبال دور کردن مسئولان از مردم هستند و میخواهند به قول خودشان آینده کشور یعنی جوانان را از نظام دنبال کنند. دشمن امروز به دنبال دامن زدن به اعتراضات مردمی است. تمرکز دشمن و هجمه دشمن در موضوع عملیات روانی است.
وی افزود:
روح حاکم بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی روح امیدافرینی است زیرا دشمن به دنبال دلسرد کردن مردم از طریق شایعه پراکنی است. بنگاههای خبری دنیا امروز برای جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی بسیج شدهاند و باید اقدامات رسانهای ما نیز متناسب با اقدام رسانهای دشمن باشد. محتوای خوب و اثرگذار و در درجه دوم مدیریت انسجام محتوایی رسانههای خودی باید در دستور کار قرار گیرد. گاه به صورت جزیرهای اقدامات خوبی صورت میگیرد اما نیاز به تمرکز برای تولید محتوای خوب داریم و شبکههای اجتماعی ما نیز باید منسجم باشند. تمرکز دشمن بر جنگ رسانهای است و هیچکس جز بسیج توان این هم افزایی رسانهای را ندارد و بسیج رسانه اقدامات خوبی در این راستا صورت داده است. ما با جنگ شناختی دشمن روبهرو هستیم که اساس آن مدیریت ادارک است و باید مسایل را به خوبی بشناسیم و مسئله شناسی اولویت اول ماست. باید بدانیم سوژه و محل تمرکز دشمن چیست. اگر سوژه شناسی ما خوب نباشد برای مقابله هم برنامه ریزی خوبی صورت نمیگیرد. در گام دوم باید برای نظام جمهوری اسلامی تولید قدرت کنیم و یکی از عناصر اصلی قدرت نظام جمهوری اسلامی امنیت پایدار است و دشمن میخواهد از طریق رسانه این امنیت پایدار را بگیرد و اینجا باید تولید قدرت کنیم.