«سید مقتدی الصدر» خروج خود از فرایند سیاسی عراق را اعلام کرد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 21:40

«سید مقتدی الصدر» خروج خود از فرایند سیاسی عراق را اعلام کرد

شماره: 18246
Aa Aa

او گفته تصمیم به خروج گرفته‌ام تا تحت هیچ شرایطی با فاسدان نه در دنیا و نه در آخرت همراه نباشم. با وجود فاسدان در انتخابات آتی مشارکت نخواهم کرد.

با اعلام رهبر جریان صدر عراق؛
«سید مقتدی الصدر» خروج خود از فرایند سیاسی عراق را اعلام کرد

«سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر عراق خروج خود را از فرایند سیاسی در این کشور اعلام کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، او گفت:

«با سلام و درود به شما و پیش از خداحافظی با یکدیگر و تشکر بابت مواضع و وحدت شما، دوست دارم مسئله‌ای را به اطلاعتان برسانم. من تصمیم به خروج از فرایند سیاسی گرفته‌ام تا تحت هیچ شرایطی با فاسدان نه در دنیا و نه در آخرت همراه نباشم. با وجود فاسدان در انتخابات آتی مشارکت نخواهم کرد. این یک عهد بین من و خداوند و میان من و شما و مردمم است مگر آنکه خداوند گشایشی حاصل کند و فاسدان و تمام کسانی که عراق را غارت کردند و به یغما بردند و خون‌ها را مباح کردند کنار زده شوند.»

وی در پایان خطاب به اعضای فراکسیون خود گفت:

«در صورت مشارکتمان در انتخابات آینده، خانم‌ها و آقایان کاملا آماده باشید و از هم گسسته نباشید. از نظر سیاسی، عقیدتی، از لحاظ قانونی و در پارلمان مکمل یکدیگر باشید و با مردم عراق در ارتباط باشید.»

جریان صدر در انتخابات عراق موفق شده بود با کسب ۷۳ کرسی از اصل ۳۲۹ کرسی پارلمانی در صدر قرار گیرد و پس از آن، ائتلاف سنی تقدم با ۳۷ کرسی و ائتلاف دولة القانون با ۳۳ کرسی، حزب دموکرات کردستان عراق با ۳۱ کرسی، ائتلاف کردستان و ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری با ۱۷ کرسی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان