«قاصم الجبارین» مسئولیت حمله به عین الاسد آمریکا را برعهده گرفت | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 13:20

«قاصم الجبارین» مسئولیت حمله به عین الاسد آمریکا را برعهده گرفت

شماره: 16287
Aa Aa

این راکت‌ها که به محوطه پایگاه نظامی عین الاسد اصابت کرده از یک خودرو در روستای بسطامیه در ۲۵ کیلومتری شهرستان هیت استان الانبار شلیک شده اند.

پس از حمله به پایگاه آمریکایی «ویکتوریا» در بغداد؛
«قاصم الجبارین» مسئولیت حمله به عین الاسد آمریکا را برعهده گرفت

گروه موسوم به «قاصم الجبارین» عراق مسئولیت حمله راکتی دیشب به پایگاه آمریکایی «عین الاسد» را برعهده گرفت.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از المیادین، گروه عراقی «قاصم الجبارین» در بیانیه‌ای مسئولیت حمله راکتی به پایگاه عین الاسد آمریکا را برعهده گرفت.

چند فروند راکت به سمت پایگاه عین الاسد شلیک و باعث شد تا سامانه ضد موشکی «C-Ram» نیروهای آمریکایی در این پایگاه فعال شود.

این راکت‌ها که به محوطه پایگاه نظامی عین الاسد اصابت کرده است از یک خودرو در روستای بسطامیه واقع در ۲۵ کیلومتری غرب شهرستان هیت استان الانبار شلیک شدند.

روز سه شنبه هم پایگاه آمریکایی «ویکتوریا» در حومه فرودگاه بین المللی بغداد هدف حملات پهپادی قرار گرفت که این پهپادها از سوی نیروهای آمریکایی سرنگون شدند.

بر اساس توافق دولت بغداد و واشینگتن، قرار بود که نیروهای اشغالگر آمریکایی در پایان سال گذشته میلادی (۲۰۲۱) خاک عراق را ترک کنند با این وجود کاخ سفید اعلام کرده که ماموریت نیروهای ایالات متحده در عراق از نظامی به مستشاری تغییر کرده و این نیروها همچنان در این کشور باقی خواهند ماند.

با این وجود گروه‌های مقاومت تاکید کرده‌اند که در صورت حضور نیروهای آمریکایی در این کشور آنها حق خود می‌دانند که با متجاوزان و اشغالگران مقابله کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان