«محمدعلی نیکبخت» وزیر جهاد کشاورزی شد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 6 خرداد 1403 - 7:51

«محمدعلی نیکبخت» وزیر جهاد کشاورزی شد

شماره: 22560
Aa Aa

وی در تشریح برنامه‌های خویش گفته تلاش می‌شود در همه ارکان بخش کشاورزی و غذا به ویژه هسته‌های اول تولید خودکفا شویم.

با رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛
«محمدعلی نیکبخت» وزیر جهاد کشاورزی شد

با رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی «محمدعلی نیکبخت» وزیر جهاد کشاورزی شد.

به گزارش اسپادانا خبر، نمایندگان بعد از استماع نظرات موافقان و مخالفان و دفاعیات وزیر پیشنهادی با تصدی «نیکبخت» در وزارت جهاد کشاورزی موافقت کردند.

نمایندگان با 198 رأی موافق، 40 رأی مخالف، 10 رأی ممتنع و بدون رأی باطله از مجموع  248 نماینده حاضر تصدی وزارتخانه جهاد کشاورزی را به نیکبخت سپردند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، ریاست جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از سوابق محمدعلی نیکبخت است.

پیش از این سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی بود.

وی در تشریح برنامه‌های خویش برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد:

تلاش و جدیت در اجرای تکالیف قانونی و اسناد بالادستی، رفع عوامل محدود کننده تولید پایدار با تاکید بر خودکفایی در محصولات اساسی و حفظ منابع پایدار از جمله جهت‌گیری‌های اصلی برنامه‌های من است. توسعه متوازن همه اجزای زنجیره ارزش با تاکید بر ترمیم و تکمیل زنجیره‌های ارزش ملی، استانی و منطقه‌ای، نقش آفرینی و مشارکت مردمی در سرمایه‌ گذاری، کاهش نوسانات تولید و بازار و کاهش محدودیت کشاورزی و ریل گذاری برای تامین امنیت کشاورزی و رشد تولید از جمله جهت‌گیری‌های دیگر برنامه‌هایمان است لذا تلاش می‌شود در همه ارکان بخش کشاورزی و غذا به ویژه هسته‌های اول تولید خودکفا شویم.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان