آثار نارضایتی فراگیر و قهر را شاهدیم | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 15:34

آثار نارضایتی فراگیر و قهر را شاهدیم

شماره: 24686
Aa Aa

او با بیان این که نباید تصور کرد که همهٔ آنها که در انتخابات شرکت کردند از اوضاع و احوال کشور راضی‌اند گفته امیدوارم جدّی گرفتن نارضایتی‌هائی که روز بروز بیشتر  می شود زمینه ای فراهم آورد که در آینده جامعه ما شاهد انتخابات آزاد باشد.

سیدمحمدخاتمی رئیس دولت اصلاحات؛
آثار نارضایتی فراگیر و قهر را شاهدیم

رئیس دولت اصلاحات گفت:

نباید تصور کرد که همهٔ آنها که در انتخابات شرکت کردند از اوضاع و احوال کشور راضی‌اند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از خبرآنلاین، کانال تلگرامی خاتمی مدیا بخش هایی از اظهارات سیدمحمدخاتمی رئیس دولت اصلاحات در دیدار شورای مرکزی و جمعی از اعضای دفتر سیاسی حزب همبستگی ایران اسلامی را منتشر کرده است.

او در بخشی از سخنان خویش بیان کرده است:

آنچه رهبری چندی پیش در مورد انتخابات گفتند می‌توانست ما را به انتخابات مطلوب نزدیکتر کند که متأسفانه آنچه در عمل اجرا شد کاملاً خلاف آن بود.

وی با بیان این که حزب همبستگی ایران اسلامی کوشیده است به موازین عدالت، توسعه‌طلبی، خیرخواهی و رعایت خرد جمعی پای‌بند باشد ادامه داد:

اصلاحات با کسی و جمعی و نهادی قهر نیست؛ به‌خصوص با مردم قهر نیست بلکه خود را در کنار مردم و همراه مردم می بیند و باید ببیند و البته انتقادهای جدّی دارد. متأسفانه آثار نارضایتی فراگیر و حتی قهر را در جامعه شاهدیم. مراد من از بخش ناراضی جامعه علاوه بر نخبگان و به‌خصوص جوانان همان اکثریت بالای پنجاه درصد است که در دو انتخابات گذشته شرکت نکردند و نیز چند میلیون نفر که رأی باطله دادند.

او گفت:

انتخابات مشارکتی، آزاد و رقابتی یعنی طیف های رنگین کمانی که ملت ایران نام دارد (نه فقط اصولگرایان و اصلاح‌طلبان) نامزدهای مطلوب خود را داشته باشند. اگر امنیت واقعی، تمامیت ارضی، توسعه پایدار و حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و عزّت ملی و سربلندی کشور را می خواهیم و نیز آنچه می تواند دشمنی ها و دشمن‌کامی‌هایی را که از بیرون و درون علیه کشور و ملت ما وجود دارد ناکارآمد کند هموارترین و بهترین راه تأمین این خواسته، انتخابات آزاد، مشارکتی و رقابتی است. امیدوارم تجربه ها و به‌خصوص جدّی گرفتن نارضایتی‌هائی که روز بروز بیشتر هم می شود زمینه ای فراهم آورد که در آینده جامعه ما شاهد انتخابات آزاد باشد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان