آمریکا به دنبال احیای داعش است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 9:13

آمریکا به دنبال احیای داعش است

شماره: 11341
Aa Aa

نصرالله گفته آنچه فرانسه از ما می‌خواهد مخالف دمکراسی است که اکثریت کناره‌گیری کنند و زمام کار را به اقلیت بسپارند؛ نمی‌پذیریم که کسی با این ادبیات با ما سخن بگوید.

دبیرکل حزب‌الله لبنان مطرح کرد؛
آمریکا به دنبال احیای داعش است

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت:

پس از عملیات ترور "شهید سپهبد قاسم سلیمانی" و ابومهدی المهندس"، آمریکا شروع به احیای دوباره گروهک تروریستی داعش کرد. آمریکا تلاش می‌کند که حضور خود در منطقه را با عنوان ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش که به دنبال احیای دوباره آن در منطقه است، توجیه کند. ارتش دشمن در مرزهای جنوبی لبنان همچنان در بالاترین حالت بسیج، آماده باش و احتیاط کامل به سر می‌برد و از زمان اشغال فلسطین، این طولانی‌ترین برهه زمانی است که ارتش رژیم اشغالگر در آن به سر می‌برد بدون اینکه جرأت کند دست به اقدامی بزند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، نصرالله در بخش دیگری از سخنانش با رد ادعاهای نتانیاهو اعلام کرد:

روابط عمومی حزب‌الله از رسانه‎ها می‌خواهد تا وارد تاسیساتی شوند که نتانیاهو از آن سخن می‌گوید. رأس ساعت ۱۰ شب به رسانه‌ها اجازه می‌دهیم تا وارد تاسیساتی شوند که نتانیاهو گفته و دروغ او برای جهان آشکار شود. این کار به این خاطر صورت می‌گیرد که مردم لبنان با یقین در نبرد هوشیار باشند و اینکه ثابت شود ما موشک‌هایمان را میان خانه‌های مردم قرار نمی‌دهیم.

نصرالله به استعفای مصطفی ادیب مأمور تشکیل کابینه جدید لبنان اشاره کرد و گفت: 

فرانسوی‌ها فرایند سیاسی را پوشش می‌دادند که مهم‌ترین اختیارات باقی‌مانده رییس جمهوری لبنان از میان می‌رفت. کسی که با ما برای تشکیل دولت گفت‌وگو می‌کرد ادیب نبود، بلکه سعد الحریری نخست وزیر اسبق و رییس حزب المستقبل بود.

نصرالله با بیان این که "آنچه به ما پیشنهاد شد مانند دریافت اطلاعات در مورد تعداد وزیران، توزیع و اسامی وزیران بود" افزود:

پیشنهاد را نپذیرفتیم، چرا که برای لبنان بسیار خطرناک و غیرقابل بررسی بود. شیوه‌ای که در خصوص تشکیل کابینه در لبنان جریان یافت صرف نظر از حامی آن قابل قبول نیست.

نصرالله به طرح امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه برای خروج لبنان از بن‌بست سیاسی اشاره کرد و افزود: به رییس جمهوری فرانسه می‌گویم که برود و دنبال این بگردد که چه کسی مرحله اول طرح او را ناکام گذاشت. فرانسه ما را به خیانت متهم کرد. ما نمی‌پذیریم کسی چنین ادبیات و اتهامی به ما بزند یا ما را به فساد متهم کند و ما این رفتار را محکوم می‌کنیم.
وی خطاب به مکرون افزود: جناب رییس جمهوری، ما به خاطر تعهد به وعده‌ها و فداکاری‌هایمان و تحقق آنها نزد دوست و دشمن زبانزد هستیم.
نصرالله تصریح کرد: آنچه فرانسه از ما می‌خواهد مخالف دمکراسی است که  اکثریت کناره‌گیری کنند و زمام کار را به اقلیت بسپارند.
وی گفت: نمی‌پذیریم که کسی با این ادبیات با ما سخن بگوید.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان