آمریکا دسترسی مردم ایران به اینترنت را آسان‌تر می‌سازد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 12:40

آمریکا دسترسی مردم ایران به اینترنت را آسان‌تر می‌سازد

شماره: 19696
Aa Aa

او ادعا کرده که حکومت ایران دهه‌ها آزادی اولیه را از مردم خود سلب و اهداف و خواسته‌های نسل‌های بعدی را با تهدید، تحمیل و خشونت سرکوب کرده است.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا اعلام کرد؛
آمریکا دسترسی مردم ایران به اینترنت را آسان‌تر می‌سازد

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای که در وبگاه کاخ سفید منتشر شده از آن چه تشدید سرکوب خشونت‌بار علیه اعتراضات مسالمت‌جویانه در ایران از جمله علیه دانش‌جویان و زنان خوانده ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، او مدعی شد که حکومت ایران دهه‌ها آزادی اولیه را از مردم خود سلب کرده و اهداف و خواسته‌های نسل‌های بعدی را با تهدید، تحمیل و خشونت سرکوب کرده است.

وی اعلام کرد که آمریکا در کنار زنان و تمام شهروندان ایرانی که باشجاعت‌شان الهام‌بخش جهان هستند ایستاده است.

بایدن گفت:

آمریکا دسترسی مردم ایران به اینترنت را از جمله از طریق تسهیل دسترسی بیشتر به بسترها و خدمات امن بیرونی آسان‌تر می‌سازد.

رییس جمهور آمریکا افزود:

آمریکا همچنینمقامات و نهادهای ایرانی را مانند پلیس امنیت اخلاقی را که مسئول اعمال خشونت برای سرکوب جامعه مدنی هستند پاسخگو می‌کند. آمریکا این هفته هزینه‌های بیشتری برای عاملان خشونت علیه اعتراضات مسالمت‌آمیز ایجاد خواهد کرد.

  •  

همزمان، کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت:

بایدن راجع به کارنامه حقوق بشری آمریکا فکر کند. سال‌ها است که مردم جهان چهره حقیقی و بی‌نقاب حقوق بشر آمریکایی را در فلسطین، افغانستان، عراق، یمن، لیبی، سوریه و ... و حتی در خاک آمریکا مشاهده کرده و می‌کنند. بهتر بود آقای جو بایدن قبل از گرفتن ژست‌های بشردوستانه کمی راجع به کارنامه حقوق بشری کشور متبوع خود فکر می‌کرد، هر چند ریاکاری نیازی به فکر ندارد. رئیس‌جمهور آمريکا بهتر بود نگران تحریم‌های بی‌شمار -و به اذعان دولت آمريکا بی‌سابقه و فلج‌کننده- علیه ملت ایران باشد که اِعمال آنها علیه هر ملتی مصداق بارز جنایت علیه بشریت است.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان