آیا زمان آن فرا نرسیده که اشغالگری پایان یابد؟ | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 3:04

آیا زمان آن فرا نرسیده که اشغالگری پایان یابد؟

شماره: 18770
Aa Aa

ما تروریست نیستیم. ما چشم انتظار پایان دادن به اقدامات تبعیض نژادی، توقف شهرک سازی و تهاجم و توقف کشتار و دستگیری های روزانه هستیم.

محمود عباس در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بایدن؛
آیا زمان آن فرا نرسیده که اشغالگری پایان یابد؟

«محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا در مقر ریاست تشکیلات در شهر «بیت لحم» در جنوب کرانه باختری رود اردن بر لزوم پایان اشغالگری و دستیابی فلسطینیان به حقوق خود بر اساس قطعنامه های بین المللی تاکید کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از شفقنا، او در این کنفرانس مطبوعاتی خطاب به بایدن اظهار داشت:

من از فرصت سفر شما به منطقه استفاده می کنم تا بگویم که دستم را به سوی رهبران اسرائیل برای ساختن صلح شجاعان دراز می کنم؛ این مسئله از مدت ها پیش روی داده و ما دستان خود را به سوی همه رهبران اسرائیل با هدف آینده بهتری برای نسل های آینده دراز می کنیم. اعتماد ما به شما و دولت شما زیاد است و آماده همکاری دست در دست با شما جهت دستیابی به صلح مبتنی بر مشروعیت بین المللی، طرح صلح عربی و توافقنامه های امضا شده میان ما و اسرائیل در راستای تضمین امنیت و ثبات همیشگی برای همه کشورهای منطقه هستیم.

عباس خطاب به بایدن عنوان کرد:

آیا زمان آن فرا نرسیده که اشغالگری پایان یابد و ملت ما حقوق خود را بر اساس قطعنامه های مشروعیت بین المللی به دست‌آورد؟ صلح از فلسطین و بیت المقدس آغاز می شود. از این جا دستان خود را برای صلح و همکاری با شما دراز می کنیم. کلید صلح در منطقه با به رسمیت شناختن کشور فلسطین، توانمندسازی ملت آن در دستیابی به حقوق مشروع خود بر اساس قطعنامه های مشروعیت بین المللی و پایان دادن به مسائل وضعیت دائمی از جمله مسئله پناهندگان آغاز می شود. راه رسیدن به چنین هدفی از پایان یافتن اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای اشغال شده در سال 1967 میلادی با پایتختی بیت المقدس شرقی آغاز می شود.

او گفت که به قطعنامه های مشروعیت بین المللی و توافقنامه های امضا شده و همچنین تعهد خود نسبت به نفی تروریسم و ​​خشونت و مبارزه با آن در منطقه و جهان احترام می گذارد:

اگر اسرائیل می خواهد یک کشور عادی در منطقه باشد نمی تواند به رفتار خود همچون یک کشور فراتر از قانون ادامه دهد و این امر مستلزم لغو اشغالگری آن است. تنها در آن هنگام اسرائیل پذیرفته خواهد شد تا در صلح با همسایگان خود با کشورها و ملت های منطقه بر اساس طرح صلح عربی زندگی کند. امکان دارد فرصت راه حل تشکیل دو کشور مستقل فلسطین و اسرائیل تنها امروز فراهم باشد و مشخص نیست در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

او ضمن درخواست از رئیس جمهوری آمریکا برای بازگشایی کنسولگری این کشور در بیت المقدس شرقی، حذف نام سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) از فهرست تروریسم و بازگشایی دفتر آن در واشنگتن گفت:

ما تروریست نیستیم. ما چشم انتظار تلاش های دولت شما برای بستن دفتر اشغال، پایان دادن به اقدامات تبعیض نژادی علیه مردم ما و توقف اقدامات یکجانبه تضعیف کننده ای راه حل دو کشور هستیم. ما همچنین به دنبال توقف شهرک سازی و خشونت شهرک نشینان، احترام به وضعیت تاریخی اماکن مقدس در بیت المقدس تحت قیمومیت اردن، توقف اخراج فلسطینیان، تخریب منازل و تهاجم و توقف کشتار و دستگیری های روزانه هستیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار بازخواست و مجازات عاملان شهادت «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار فلسطینی شبکه خبری «الجزیره» قطر شد:

باید قاتلان وی را بازخواست کرد چرا که ادامه کشتار از یک سو به تشدید (تنش) و (از سوی دیگر نیز) به از بین رفتن امید به فردای بهتر منجر می شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان