آیت الله مکارم خواستار کنار گذاشتن مسائل خرافی نوروز شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 19:34

آیت الله مکارم خواستار کنار گذاشتن مسائل خرافی نوروز شد

شماره: 7128
Aa Aa

این مرجع تقلید اظهار امیدواری کرده همه با ولایت علی(ع) زنده باشیم، با ولایت ایشان از دنیا چشم بپوشیم و با ولایت آن حضرت محشور شویم. 

اسلام سنتهای نیکو را تایید می کند؛
آیت الله مکارم خواستار کنار گذاشتن مسائل خرافی نوروز شد

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم شیرازی، وی در آخرین جلسه درس خارج فقه خود در سال 97 در مسجد اعظم قم گفته:

برخی به طور کامل با نوروز مخالف هستند و برخی نیز اعتقاد افراطی در این زمینه دارند که توجه به سیره حضرت رسول الله(ص) در این زمینه ضروری است. 
وی با تاکید بر اینکه در مواجهه با نوروز نه نفی مطلق و نه اثبات مطلق باید مورد تاکید قرار گیرد گفت: این سنت رسول الله(ص) و در عین حال امری منطقی است که اگر بر آن پافشاری کنیم جلوی افراط و تفریط ها گرفته می شود. 
وی با بیان اینکه اسلام سنتهای نیکو را تایید می کند اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) برخی سنت های دوران جاهلیت همچون اکرام میهمان، وفای به عهد و امثال آن را مورد تاکید و تایید قرار دادند و در نقطه مقابل سنت های غلطی همچون بت پرستی، زنده به گور کردن دختران، قربانی کردن پسران پای بت ها و دیگر مسائل خرافی را حذف کردند. 
این مرجع تقلید افزود: در نوروز نیز سنت های خوبی همچون صله رحم، دید و بازدیدها، خانه تکانی ها، کمک کردن به ضعیفان، شاد کردن و امثال آن وجود دارد که مورد تایید و تاکید است اما باید مسائل خرافی را کنار گذاشت. 
آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که سال نو برنامه نو می خواهد ادامه داد: از جمله اموری که باید در سال جدید به آن بیشتر توجه داشته باشیم اصل همدلی و وحدت، انصاف بیشتر کسبه و تجار در سال جدید و نظارت بیشتر دولت است. 
این مرجع تقلید تصریح کرد: امیدواریم همه ما با ولایت علی(ع) زنده باشیم، با ولایت ایشان از دنیا چشم بپوشیم و با ولایت آن حضرت محشور شویم. 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان