ابوبکر البغدادی خودکشی کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 23:16

ابوبکر البغدادی خودکشی کرد

شماره: 8697
Aa Aa

بعد از ورود نیروهای آمریکا به محل استقرار البغدادی، درگیری مختصری اتفاق افتاده و البغدادی با منفجر کردن جلیقه انفجاری‌ خودش را کشته است.

نیوزویک به نقل از یک مقام ارشد پنتاگون خبر داد؛
ابوبکر البغدادی خودکشی کرد

به گزارش اسپادانا خبر، مجله نیوزویک به نقل از یک مقام ارشد پنتاگون نوشت:

در عملیات بالگردهای ارتش آمریکا در شمال غربی شهر ادلب سوریه، سرکرده داعش کشته شد. 

بغدادی در چند سال اخیر مورد هدف عملیات مخفی آمریکا در منطقه خاورمیانه قرار گرفته است. 

خبرگزاری رویترز مدعی است ایران از کشته شدن ابوبکر البغدادی اطلاع داشته و علاوه بر ایران، دولت سوریه و عراق نیز در جریان عملیات ارتش آمریکا و کشته شدن البغدادی در این عملیات قرار گرفته اند.

یک مقام ارشد ارتش آمریکا نیز کشته شدن سرکرده داعش را تایید کرد. 

پنتاگون به کاخ سفید اعلام کرد:‌ بغدادی در عملیات روز شنبه بالگردهای آمریکا مورد هدف قرار گرفته اما بررسی های بیشتر در حال انجام است. 

یک مقام ارشد پنتاگون در تشریح جزئیات این عملیات گفته است که بعد از ورود نیروهای آمریکایی به محل استقرار البغدادی، درگیری مختصری اتفاق افتاده و سپس البغدادی با منفجر کردن جلیقه انفجاری‌اش، خودش را کشته است. هنگام این عملیات خانواده البغدادی نیز در محل حضور داشته‌اند و تصور می‌شود که دو همسر سرکرده داعش هم بر اثر انفجار کشته شده‌اند.

شبکه «سی‌ا‌ن‌ان» هم به نقل از یک منبع نظامی نوشته است که آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) هم در این عملیات نقش داشته و اطلاعات محل حضور البغدادی را در اختیار پنتاگون قرار داده است.

به دنبال انتشار اخبار انجام عملیات ویژه ارتش آمریکا در سوریه و کشته شدن البغدادی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توییتری نوشت: اتفاق بزرگی رخ داده است. 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان