اتهام دانشجویان نخبه صنعتی شریف افساد فی الارض است | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 11:28

اتهام دانشجویان نخبه صنعتی شریف افساد فی الارض است

شماره: 13167
Aa Aa

یک سال از بازداشت علی یونسی و امیرحسین مرادی می گذرد اما آن ها همچنان در بازداشتگاه امنیتی  و در بند ۲۰۹ اوین نگهداری می شوند.

مصطفی نیلی، وکیل علی یونسی اعلام کرد؛
اتهام دانشجویان نخبه صنعتی شریف افساد فی الارض است

مصطفی نیلی، وکیل علی یونسی، دانشجوی نخبه بازداشتی دانشگاه صنعتی شریف گفت:

یونسی به همراه یکی از هم دانشگاهی هایش، امیرحسین مرادی در تاریخ ۲۲ فروردین سال گذشته بازداشت و تا امروز با گذشت یکسال تمام همچنان در بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت هستند.
به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از امتداد، وی با بیان این که اتهام منتسبه به متهمین این پرونده افساد فی الارض می باشد افزود:
متاسفانه از ابتدا در این پرونده با مسائل عجیب و نامتعارفی مواجه شده ایم به عنوان مثال، برگزاری یک ملاقات میان موکل و متهم دیگر پرونده با نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با حضور کارشناس پرونده -بازجو- و نماینده دادستانی،در سالن عمومی دادستانی تهران یکی از این موضوعات است که با هیچ عیار قانونی، اخلاقی و شرعی قابل سنجه نیست. متهمین را به محل برگزاری این جلسه نامتعارف آوردند و با پخش فیلم هایی، آنها را مقابل دانشجوهای دیگر که از دوستان و همکلاسی های آنها بودند قرار دادند. برگزاری چنین ملاقاتی در شرایطی صورت گرفته است که تا همین لحظه، علیرغم درخواست و پیگیری های متعدد، هیچ مجوزی جهت ملاقات متهمین و وکلای ایشان طی یکسال بازداشت موقت صادر نشده و متهمین از یکی از بدیهی ترین حقوق اولیه خود محروم مانده اند.
نیلی گفت:

با اینکه مدت یکسال از بازداشت این افراد می گذرد و تحقیقات مقدماتی مدت هاست که به پایان یافته و با صدور کیفرخواست پرونده جهت رسیدگی در دادگاه است اما هنوز موکلین در بازداشتگاه امنیتی در بند ۲۰۹ نگهداری می شوند.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان