اجرای تک خوانی دختران در مدارس ایران ممنوع شد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 11:18

اجرای تک خوانی دختران در مدارس ایران ممنوع شد

شماره: 7558
Aa Aa

در این دستور العمل، همکاری آقایان به هر عنوان در مدارس دخترانه اکیداً ممنوع و مسئولیت تهیه سرود از اشعار کتاب‌های درسی و با معلمان اعلام شده است.

در دستورالعمل جدید وزارت آموزش و پرورش؛
اجرای تک خوانی دختران در مدارس ایران ممنوع شد

پخش ویدئویی از هم‌خوانی دانش‌آموزان با ترانه‌ای غیرمجاز مسولان آموزش و پرورش را به تکاپوهای جدید انداخته است؛ از کمک گرفتن از پلیس فتا تا دستوالعمل سرود برای مدارس.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از خبرآنلاین، دستورالعملی برای سرود مدارس ارسال شده و ظاهرا نکاتی که دغدغه به حساب می‌آید در آن دستورالعمل ذکر شده است.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در این‌باره موارد زیر را اعلام کرده است:

-در تولید و ساخت سرود مدارس به منظور نیل به اهداف آموزشی و تربیتی و درک بهتر مفاهیم و محتوا، اشعار کتب درسی ملاک کار قرار گیرد.

-در دستورالعمل ذکر شده است که مسئولیت تهیه سرود از اشعار کتاب‌های درسی با معلمان باشد. همچنین ما تأکید کرده‌ایم همکاری آقایان به عنوان مربی فنی، رهبر گروه، مشاور و… در مدارس دخترانه اکیداً ممنوع است و اعلام شد اگر با چنین موردی مواجه شویم شدیداً با آن برخورد خواهیم کرد.

-به‌کارگیری نیروی آزاد در بخش سرود حتماً باید با مجوز و تأیید حراست آموزش و پرورش باشد همچنین اعلام کردیم باید در اشعار و سروده‌ها به مسائل فرهنگی، تاریخی، حماسی، آداب، سنن، مشاهیر و مفاخر پرداخته شود.

-در فعالیت‌ سرود دختران، اجرای تکخوانی ممنوع است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان