از هزینه کردن آبرو برای جراحی های بزرگ اقتصادی دریغ نمی کنم | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 3:00

از هزینه کردن آبرو برای جراحی های بزرگ اقتصادی دریغ نمی کنم

شماره: 15443
Aa Aa

در روزهای نخست اعتباری برای پرداخت حقوق مردادماه در دسترس نبود|ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان سررسید هزینه‌های دولت قبل را می‌پردازیم.

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران؛
از هزینه کردن آبرو برای جراحی های بزرگ اقتصادی دریغ نمی کنم

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در دیدار مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:

امروز یک امید و انتظار جدی در مردم برای حل مشکلات و یک احساس یأس و ناامیدی در دشمن به وجود آمده که احساس می‌کنند دولت با قدرت کارها را به پیش می‌برد.

به گزارش اسپادانا خبر، او با استقبال از تشکیل قرارگاه رفع آسیب‌های اجتماعی از سوی استانداری تهران گفت:

اگر چه تهران همه کشور نیست اما با توجه به مرکزیت و جمعیت بالا، مسائل تهران جنبه ملی دارد و حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در این استان می‌تواند در رفع مشکلات مشابه در همه کشور مؤثر باشد. همچنین استاندار تهران براساس قانون باید مسئولیت مدیریت رفع آلودگی هوا، ترافیک، فاضلاب و دیگر مسائل زیست محیطی استان را برعهده بگیرد. قطعاً نباید توقع داشت مشکلات انباشته شده از سال‌های گذشته یک شبه برطرف شود اما دولت سیزدهم حتماً به وظایف خود در این زمینه عمل خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه اصلاح ساختار بودجه به شکل جدی در حال پیگیری است گفت:

دولت به شدت به افزایش هزینه‌ها حساسیت دارد. در روزهای نخست آغاز بکار وقتی می‌خواستیم حقوق مردادماه را پرداخت کنیم اعتباری در دسترس نبود و هم اکنون ماهانه به طور متوسط ۱۰ هزار میلیارد تومان سررسید هزینه‌های دولت قبل را می‌پردازیم. سمت و سوی حرکت دولت سیزدهم اجرای عدالت است. ساختار بودجه با رویکرد اجرای عدالت در حال اصلاح است و برای مثال افزایش حقوق‌ها به شکل پلکانی اعمال خواهد شد و دولت هیچ وعده‌ای نخواهد داد که قابل تحقق نباشد. در ساختار جدید بودجه، برای هر استان در توسعه و تولید ملی سهمی تعیین شده و استان‌ها باید سهم و نقش خود را در رونق تولید و پیشرفت کشور ایفا کنند. بر این اساس دیگر استان‌ها لزوماً به تأمین منابع از مرکز وابسته نبوده و باید منابع مورد نیاز برای توسعه را از خود استان تأمین کنند.

رئیس جمهور گفت:

اگر نجات اقتصاد کشور از وضع کنونی نیاز به چند جراحی بزرگ داشته باشد شخص بنده و دولت سیزدهم از هزینه کردن توان و آبروی خود در این مسیر دریغ نخواهیم کرد.

 

منبع| پایگاه اطلاع رسانی دولت

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان