پنجشنبه، 1 آبان 1399 - 1:58

استفاده کودکان روستایی از تبلت و لپ تاپ به ضرر اسلام و نظام است

شماره: 11106
Aa Aa

علم‌الهدی می گوید دانش آموزان، ده برابر آنی که در تبلت، درس آموزش‌وپرورش می بینند به شبکه‌های اجتماعی، مراکز فساد و رسانه‌های خارجی نفوذ می کنند.

در خطبه مجازی مشهد عنوان شد؛
استفاده کودکان روستایی از تبلت و لپ تاپ به ضرر اسلام و نظام است

سید احمد علم‌الهدی در خطبه مجازی خویش گفت:

متأسفانه برخی قضایا پیش می‌آید که نه‌تنها نمی‌توانیم تهدید را به فرصت تبدیل کنیم بلکه مصیبت تهدید را برای خودمان چندبعدی و چند برابر می‌کنیم. مسئله آموزش‌وپرورش و مسئله تحصیل نوباوگان ما، یک اصل سرنوشت‌ساز برای این کشور، نظام و انقلاب است. شبکه شاد در یک عرصه ممکن است مفید و مؤثر باشد اما این‌که اگر به‌عنوان شبکه شاد بخواهیم مسئله فراگیری آموزش‌وپرورش را در همه کشور حل کنیم، قابل حل نیست؛ این‌که شما بخواهید وسایل رسانه‌ای و دستیابی به فضای مجازی را در اقصی نقاط کشور، در روستاها و در دهات اجرا کنید، معلوم نیست به مصلحت باشد؛ یعنی بردن تبلت و وسیله رسانه‌ای و لپ‌تاپ در یک روستای دوردست کشور و در اختیار بچه روستایی گذاشتن، یک بُعدش استفاده در آموزش‌وپرورش است. به همین‌جا تمام نمی‌شود، وارد شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های مضری می‌شود که متأسفانه در جامعه ما فضای مجازی مدیریت‌شده نیست، مدیریت نمی‌کنند و آنان که باید مدیریت کنند، انگیزه مدیریت ندارند. در چنین وضعیتی که فضای مجازی مدیریت نمی‌شود، [وجود] اسباب و ابزار ورود به فضای مجازی حتی در اقصی نقاط کشور که بافرهنگ‌های بومی دینی انس گرفته‌اند، به ضرر اسلام، انقلاب و نظام هست.

به گزارش اسپادانا خبر، نماینده ولی فقیه و خطیب جمعه مشهد، ادامه داده است:

به‌جای این‌که تبلت و لپ‌تاپ وارد کنیم و واردات کالای خارجی و بیگانه را در کشور توسعه دهیم و ابزار فساد را توسعه دهیم، بودجه‌ای در اختیار صداوسیما قرار دهید که در اسرع اوقات مسئله آنتن دهی را به تمام نقاط کشور و روستاها بیشتر کنند و در برنامه‌های آموزشی کامل عیاری که در صداوسیما اجرا می‌شود، فراگیری آموزش‌وپرورش در کشور تحقق پیدا کند نه این‌که بیاییم وسایل تکنیکی تهیه کنیم آن‌هم باقیمت‌های گران، با واردات و مسئله ارز سنگین، به دستان بچه روستایی تبلتی بدهیم که یک بخش این تبلت درس آموزش‌وپرورش است، 10 برابر آنی که در این تبلت درس آموزش‌وپرورش دیده‌اند، به شبکه‌های اجتماعی، مراکز فساد و رسانه‌های خارجی نفوذ کنند و تمام بدآموزی‌هایی که این جوان و نوجوان ما را از باور اسلام و دین جدا می‌کند، در اختیار او بگذاریم. تهدید کرونا تنها به یک بیماری جسمی تمام نمی‌شود. این تهدید به صدها فساد و ضرر اجتماعی ازنظر زندگی فرهنگی ما مبدل خواهد شد درحالی‌که باید تهدید را مبدل به فرصت کنیم. تز اهل‌بیت (علیه‌السلام) در همه حرکت‌های اجتماعی و سیاسی‌شان این بود که تهدید را مبدل به فرصت می‌کردند. مسؤولین بیایند یک مقدار امکانات صداوسیما را توسعه بدهند که در این مکان‌هایی که آنتن دهی ندارد و آنتن صداوسیما نمی‌تواند آنجا را زیرپوشش قرار بدهد، تقویت بشوند، تکنولوژی کامل بشود، امکانات دسترسی این‌ها به همه برنامه‌های صداوسیما و شبکه‌های آموزشی زیاد شود و با این کیفیت، مسئله تحصیل، یک فراگیری کاملی در همه ابعاد ملت و مردم پیدا کند نه با واردکردن ابزار فضای مجازی آن‌هم فضایی که نه مدیریت می‌شود و نه مدیران انگیزه مدیریت دارند و این‌طور لاابالی گرانه و بی بندوبارانه فضای مجازی در کشور بر همه شئون فرهنگی ما متأسفانه حاکم شده، این ضرر و زیان براندازنده فرهنگ دینی را ببریم در اقصی نقاط کشور، در دسترس یک روستایی که با آن فرهنگ بومی دینی محلی‌اش انس گرفته، قرار دهیم و نظام فرهنگی خودمان را براندازی کنیم.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان