اصلاحات نباید به اعتراضات اجتماعی کف خیابان چشم بدوزد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 6:30

اصلاحات نباید به اعتراضات اجتماعی کف خیابان چشم بدوزد

شماره: 13893
Aa Aa

اصلاح طلبی نمی‌میرد. ما همچنان مدافع اصل مشارکت در انتخابات هستیم و فکر می کنیم اصلاح طلبی منهای صندوق رای هیچ کارکردی نخواهد داشت.

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران ایران؛
اصلاحات نباید به اعتراضات اجتماعی کف خیابان چشم بدوزد

 از ۹۶ چند اتفاق افتاد که پشت سر هم جبهه اصلاحات را از جهت انتخاب راهبرد دچار بحران کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران در گفتگو با خبرآنلاین گفت:

اولین بحران حوادث بهمن ۹۶ است. بهمن ۹۶ که از مشهد شروع شد و بعد به ۱۰۰ شهر ایران کشید ٰاصلاح طلبان نتوانستند یک موضع روشنی در مقابل آن حوادث بگیرند چون یک بخش آن دولت بود و یک بخش دیگر آن مردم بودند و سخت‌ترین بحرانها برای سال ۹۸ است یعنی کاری که دولت آقای روحانی در آستانه مجلس یازدهم انجام داد و به قیمت بنزین دست زد و بعد هم نتوانست فضای بعد از آن را مدیریت کند و منجر به شلوغی در شهرها و کشته شدن چند صد نفر شد. اصلاح طلبان نتوانستند با یک راهبرد روشنی به تقابل با این بپردازند و از یک سو مساله امنیت کشور مطرح بود. از سویی دیگر مردم مطرح بودند و این خطای راهبردی منجر به این علامت سؤال شد که ما در انتخابات شرکت کنیم یا نکنیم. اصلاح طلبی منهای انتخابات که راهبردی نمی‌تواند داشته باشد و راهبرد اصلاح طلبان باید همیشه انتخابات باشد و راهی غیر از این ندارد و اگر بخواهد از این خارج شود و به اعتراضات اجتماعی کف خیابان چشم بدوزد که دیگر اصلاح طلبی نیست و معنی و مفهوم دیگری دارد.

او ادامه داد:

ما همچنان مدافع اصل مشارکت در انتخابات هستیم و فکر می کنیم اصلاح طلبی منهای صندوق رای هیچ کارکردی نخواهد داشت و ممکن است در یک مقطعی شکست بخوریم که خورده ایم و هیچ اشکالی هم ندارد یعنی ما شکست می خوریم و بعد از شکست اشکالاتمان را بررسی می کنیم و راه حل های آن را پیدا می کنیم تا دفعه بعد پیروز شویم. بازی سیاست هم همین است و قرار نیست که ما همیشه برنده باشیم. برخی از دوستان می گویند اگر شرایط اجتماعی به گونه ای نبود که ما برنده شویم، ما نیستیم. اینکه نمی شود. انتخابات برد و باخت است و قرار نیست که حتما ما ببریم.

مرعشی گفت:

اصلاح طلبی نمی‌میرد ممکن است افراد جابه جا شوند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان