افرادی سازمان‌یافته برای از بین بردن قبح امنیت اخلاقی تلاش می‌کنند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 16:11

افرادی سازمان‌یافته برای از بین بردن قبح امنیت اخلاقی تلاش می‌کنند

شماره: 14124
Aa Aa

او گفته افرادی که می خواهند در نظام زندگی کنند باید مقررات را رعایت کنند؛ اقدامات ایجابی نیروی انتظامی ۹۰ درصد و اقدامات سلبی ۱۰ درصد است.

حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران؛
 افرادی سازمان‌یافته برای از بین بردن قبح امنیت اخلاقی تلاش می‌کنند

حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران در مراسم تقدیر از فعالان حوزه “عفاف و حجاب” در ستاد فرماندهی تهران بزرگ گفت:

نیروی انتظامی، برقراری نظم، امنیت و پاسداری از ارزشهای نظام جمهوری اسلامی ایران را عهده‌دار است و مبنای تمام اقدامات نیروی انتظامی قانون است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، رئیس پلیس تهران با بیان اینکه نیروی انتظامی موظف به اجرای قانون است افزود:

آزادی تا جایی است که ما به حریم دیگران تعرض نکنیم و آزادی دیگران را سلب نکنیم.

وی امنیت داخلی را مهمترین رکن امنیت دانست و تصریح کرد:

نیروی انتظامی همان‌گونه که روزانه، صدها مجرم را بازداشت می‌کند و در مبارزه با مفسدان اقتصادی موفقیتهای بزرگی را رقم زده در بحث امنیت عمومی و اخلاقی جامعه نیز دارای مسئولیت است. افرادی سازمان‌یافته برای از بین بردن قبح امنیت اخلاقی تلاش می‌کنند. این موضوع را از بازجویی افرادی که در این رابطه بازداشت می‌شوند متوجه شده‌ایم. در پی این هستند ابتدا این امر در تهران و بعد در سایر نقاط کشور تحقق یابد غافل از اینکه مأموران انتظامی با تمام وجود برای تحقق امنیت اخلاقی اقدامات خود را انجام می‌دهند. از اینکه در فضای مجازی چه گفته می‌شود، هراسی نداریم. بعضاً همکاران بنده در گشتهای امنیت اخلاقی در قبال یک تذکر به ناقضان شئونات ده‌ها توهین می‌شنوند اما ما از این سخنان واهمه نداریم. امروز اقدامات ایجابی نیروی انتظامی ۹۰ درصد و اقدامات سلبی ۱۰ درصد و برای از بین بردن فسادهای زیرپوستی و پنهان است.

وی با تأکید بر اینکه افرادی که در نظام جمهوری اسلامی می‌خواهند زندگی کنند باید مقررات را رعایت کنند گفت: 

برخی می‌خواهند با هوچی‌گری قانون را زیرپا بگذارند و ما را مرعوب کنند اما ما قانون را با جدیت اجرا و پای آن ایستادگی می‌کنیم.

او با تأکید به اینکه حتماً برخوردهای ارشادی، دوستانه و ایجابی به برخوردهای سلبی برتری خواهد داشت گفت:

محکم در این مسیر گام بر‌می‌داریم و از هیچ موضوعی واهمه نداریم.

او در حاشیه مراسم عفاف و حجاب و در جمع خبرنگاران نیز اظهار کرد:

پلیس تمام قد حامی آمران به معروف و ناهیان از منکر است و همه طرح های امنیت اخلاقی از جمله طرح ناظر با جدیت در حال اجرا است.

رحیمی درباره فعالیت برخی از فروشگاه ها در خصوص فروش البسه نامتعارف و متضاد با فرهنگ ایرانی اسلامی تصریح کرد:

از رئیس اتحادیه این‌ بخش فروشندگانی که در این زمینه مسئول هستند دعوت و از آن ها خواسته شده تا قوانین را رعایت کنند. اگر این عمل صورت نگیرد پلیس با متخلفان به صورت جدی و قاطع برخورد خواهد کرد.

وی درباره بحث سگ‌ گردانی در جامعه گفت:

مزاحمت هایی با موضوع سگ گردانی در پارک ها، معابر و حتی در آپارتمان ها در حال انجام است. روزانه ده ها تماس در این رابطه با پلیس برقرار می شود و افراد باید موارد را رعایت کنند تا سلب آسایش از شهروندان صورت نگیرد. در قانون اجازه حیوان گردانی به کسی داده نشده است. در اروپا هم به همین صورت قوانین بسیار سختی در این رابطه اتخاذ کردند لذا با قدرت با برهم زنندگان نظم جامعه برخورد خواهیم کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان