افراد کوچه محلات منهتن نیویورک نیز می توانند انتقام ایران را بگیرند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 8:23

افراد کوچه محلات منهتن نیویورک نیز می توانند انتقام ایران را بگیرند

شماره: 19132
Aa Aa

جمهوری اسلامی نیازی به اعزام پاسدار به قلب دشمن ندارد چون در همان کشور افراد باغیرتی پیدا می‌شوند که از مواضع ما مطلع هستند و آتش به اختیارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس؛
افراد کوچه محلات منهتن نیویورک نیز می توانند انتقام ایران را بگیرند

جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس  درخصوص ترور سلمان رشدی و همزمانی آن با ادعاها پیرامون تلاش برای ترور بولتون و پمپئو و اینکه چقدر این احتمال وجود دارد که این شایعات تلاش مخالفان خارجی برجام برای برهم زدن مذاکرات باشد؟ گفت: اتفاقی که در نیویورک رخ داد اجرای حکم ارتداد سلمان رشدی به دست یک جوان تولد یافته در آمریکا و بدون هیچ ارتباط حزبی و سازمانی بود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، او گفت:

به بیان سازمان سیا این فرد هیچگونه پشتیبانی نداشت و فرد غیرحرفه‌ای بوده است. چون آن ذهنیت را از سلمان رشدی داشته و آن حکم حضرت امام(ره) را دیده به عنوان یک فرد مومن برای آرمان‌های پیامبران و انبیاءالهی تلاش می‌کند که این حکم اجرا شود. این سند خوبی است برای رد ادعای کاخ سفید که می‌گوید ایران یک پاسدار را از ایران به آمریکا فرستاده تا مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور پیشین آمریکا جان بولتون را ترور کند. این اتفاق این ادعا را رد می‌کند. اگر در سیاهه جمهوری اسلامی افرادی تحریم شده باشند مانند پمپئو و ترامپ و امثال این‌ها به خاطر آن جنایتی است که رسماً انجام دادند و مسئولیت آن را پذیرفتند برای ترور شهید سلیمانی و مهندس ابومهدی. با این فرض جمهوری اسلامی نیازی به اعزام یک پاسدار به قلب دشمن ندارد چون در همان کشور افراد باغیرتی پیدا می‌شوند که از مواضع ما مطلع هستند و آتش به اختیارند و هرکجا که این فرصت نصیب‌شان شود انتقام را از امثال ترامپ و پمپئو و این‌ها خواهند گرفت لذا از نگاه سرویس‌های اطلاعاتی دنیا و کارشناسان این حوزه این موضع کاخ سفید بسیار مسخره و ناشیانه بود چون همه می‌شناسند یک سرویس و یک دستگاه امنیتی اگر بخواهد اقدامی انجام دهد تا زمانی که کسانی هستند که با نام دیگر، زبان دیگر، ملیت دیگر می‌توانند آن کار را انجام دهند هیچوقت نفرات اصلی خودش را به میدان نمی‌فرستد.

نماینده مشهد ادامه داد:

نکته دیگر این است که اگر از این افراد هم بگذریم و به فرض اینکه ایران بخواهد انتقام بگیرد به همان افراد میدان‌دار کوچه محلات منهتن نیویورک هم از راه دور یک سفارشی کند و یک پولی به آن‌ها بدهد آن‌ها می‌توانند آن کار را انجام دهند تا اینکه یک پاسدار را از ایران به نیویورک بفرستند که احتمال خطرش خیلی زیاد است بنابراین این ادعا اصلا قواره فنی خودش را ندارد و صرفا یک ادعایی‌ست با کاربرد‌های مختلفی که آن‌ها تحلیل می‌کنند. نکته دیگر ارتباط دادن این موضوع بولتون و پمپئو به بحث مذاکرات و توافق احتمالی است که خیلی به آن پرداخته می‌شود این هم خیلی جایگاهی ندارد. اگر رژیم صهیونیستی بخواهد بازی مذاکرات و توافق را برهم بزند با نفوذی که در کاخ سفید دارد به خاطر اشراف لابی صهیونیستی، خیلی راحت این کار را می‌کند. انقدر هم دستش خالی و ناتوان از نفوذ در هیات حاکمه آمریکا نیست که اینگونه بخواهد مذاکرات را برهم بزند. عده‌ای در داخل می‌آیند و به خاطر بزرگ کردن بحث برجام و مذاکره می‌گویند این آنقدر خوب است که رژیم صهیونیستی برای خراب کردنش می‌آید و چنین طرح‌هایی می‌نویسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: 

در زمان دولت آقای روحانی و آقای ظریف هم رسماً این اتهامات را به ما می‌زدند، پشت تریبون مجلس می‌گفتند آن کسانی که با برجام مخالفت می‌کنند، این‌ها همتراز اسرائیل هستند چون بزرگترین دشمن برجام اسرائیل است و منتقدین هم در همان تداوم هستند. آن زمان این اتهام را می‌زدند و الان هم برای همان مقاصدی که در ذهن می‌پرورانند می‌گویند قرار بوده توافق شود و این کار را صهیونیست‌ها کردند تا توافق را برهم بزنند. خیر، صهیونیست‌ها هنوز قدرت مسلط بر هیات حاکمه داخل آمریکا هستند چون نظام سرمایه‌داری و آدم‌های شاخص‌اش از این‌ها هستند و اشراف دارند.

وی خاطرنشان کرد: هم این تحلیل هم آن موضع‌گیری کاخ سفید رد و مردود است، آنچه که وجود دارد این است که طرح این مساله از طرف کاخ سفید و خودشان باز کردن یک سوژه‌ای برای فشار از جانب خود هیات حاکمه آمریکا علیه جمهوری اسلامی می‌تواند باشد که این‌ها را مطرح کنند تا در مذاکره امتیاز بگیرند یا ما را وادار به عقب نشینی کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان