اقلیتی که سنگ‌اندازی می کنند توبه کنند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 15:18

اقلیتی که سنگ‌اندازی می کنند توبه کنند

شماره: 12952
Aa Aa

حسن روحانی بیان اینکه تاخیر در برداشتن تحریم خیانت است گفته سیاه‌نمایی از گناهان بسیار بد و زشت در شرایط جنگ در برابر دشمن است.

رئیس جمهور ایران عنوان کرد؛
اقلیتی که سنگ‌اندازی می کنند توبه کنند

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در حاشیه‌ آخرین جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران گفت:

در آستانه سال ۱۴۰۰ هستیم که خود ۱۴۰۰ سال آستانه‌ای قرن جدید و قرن ۱۵ است و امیدواریم ملت بزرگ ما با ایستادگی و مقاومت و اتحاد در همه صحنه‌ها پیروزی‌های درخشانی به دست آورده، سال آینده  شاهد پیروزی‌های بزرگتری باشیم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او بیان این که سال ۹۹ در مجموع سال سختی بود ابراز امیدواری کرد سال ۱۴۰۰ سال بهتری باشد.

وی با اشاره به موضوع تحریم‌ها گفت:

از سال ۹۷ دیگر بحث تحریم مطرح نبود یعنی ما وارد یک جنگ اقتصادی شدیم. دشمنان ما برای یک جنگ اقتصادی برنامه‌ریزی کردند و در این جنگ ما تنها بودیم همانطور که در جنگ هشت ساله در برابر متجاوزین تنها بودیم و این ملت ایران بود که ایستاد. در این سه سال و در جنگ تحمیلی اقتصادی هم ملت ما تنها بود و با همه توان ایستادگی و مقابله کرد. تقریبا همه کشورها به استثنای چند کشور در این سال کرونایی دارای رشد منفی بودند.

رییس جمهوری عنوان کرد:

یک عده‌ای شرایط جنگ در نظر نمی‌گیرند و می‌گویند در آنجا این‌طور شد و اینجا اینطور شد، هزار تا کار مثبت انجام می‌گیرد ولی یک جایی هم نقطه ضعفی پیش می‌آید که همان نقطه ضعف و مشکل را بزرگ می‌کنند. سیاه‌نمایی از گناهان بسیار بد و زشت در شرایط جنگ در برابر دشمن است، در جنگ در برابر دشمن همه ما باید متحد باشیم و کنارهم بایستیم نه اینکه نقطه ظعف کوچکی پیدا کنیم و آن را بزرگ و ترویج کنیم و مرتب بر زبان بیاوریم. امروز شرایط برای شکسته شدن تحریم از هر زمان دیگر آماده‌تر است. آمریکایی‌ها بارها اعلام کردند مسیر و دولت قبلی غلط بوده، شکست حداکثری منجر به شکست شده و اعلام کردند می‌خواهند به مسیر تعهد و برجام برگردند. البته حرف ما برای کافی نیست و ما منتظر عمل آنها هستیم.  

وی با بیان اینکه تاخیر در برداشتن تحریم خیانت است عنوان کرد:

هر جناح، جریان و گروهی که برداشتن تحریم‌ها را یک ساعت به عقب بیندازد به هر دلیلی باشد، خیانت بزرگ نسبت به ملت ایران است و این ننگ ابدی برای آن جناح، جریان و گروه در تاریخ ایران باقی می‌ماند.  

رییس‌جمهور یادآور شد:

باید جلوی تضییع حقوق مردم را بگیریم. امیدواریم اقلیتی که در راه سنگ‌اندازی در انجام این کار هستند، در ایام ماه شعبان توبه کنند. در آستانه عید هستیم و عیدی که به مردم می‌دهند، این است که دست از تخریب بردارند. دولت هم بلد است، هم می‌داند و هم قادر است این تحریم را پایان دهد.  

روحانی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سال آینده بیان کرد:

سال آینده کار بسیار مهمی داریم و باید دست به دست هم بدهیم و آن، انتخابات باشکوه در ۱۴۰۰ است. این انتخابات باشکوه تضمینی برای انقلاب، کشور و راه ماست.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان