امروز در بین‌الطلوعین ظهور قرار داریم | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 7:19

امروز در بین‌الطلوعین ظهور قرار داریم

شماره: 24580
Aa Aa

امام خمینی(ره) ظهور صغری را کلید زد| قوام امامت به اقتدار ولایت و امر به معروف و نهی از منکر است| کسی که ولایت نداشته باشد دیانت او، بودن در جبهه کفر است.

کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران عنوان کرد؛
امروز در بین‌الطلوعین ظهور قرار داریم

کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در سومین همایش ملی «مهدویت و انقلاب اسلامی» در شیراز گفت:

جریان انقلاب اسلامی پس از امام خمینی(ره) با سیر مقبول تکامل خود را طی کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، او افزود:

امروز شاهد تولد مقاومت و صدور مبارزه با ظلم در تمام دنیا هستیم و برای نخستین بار تمام مردم دنیا علیه اسرائیل و ظلم فاحش او بر انسان‌ها عکس‌العمل نشان دادند.

وی با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) مسیر انقلاب اسلامی را به سوی ظهور امام زمان(عج) و قیام مستضعفان نشانه‌گیری کرد بیان کرد:

در فرصت‌های مختلف رهبر معظم انقلاب یادآوری می‌کنند که این انقلاب مقدمه است و در بیانیه گام دوم انقلاب خط را مشخص کردند تا آمادگی جهانی را در این مسیر کار کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رسالت ما در این عالم احیای خود و بشریت است اظهار کرد:

خداوند متعال بر ما بندگان منت گذاشت و تجلی کرد و در آینه، ولایت به دل‌های مشتاق نشان داد.

صدیقی یکی از شئون انقلاب اسلامی که امام خمینی(ره) به نیابت ولی‌الله اعظم به دست گرفت را امر به معروف عنوان کرد و افزود:

حرکت عاشورایی که امام خمینی(ره) شروع کرد، یک حرکت معنادار و فقیه بود و تشخیص داده بود که باید خون به پیکره اسلام تزریق شود تا راه حق ادامه پیدا کند. بالاترین امر به معروف و نهی از منکر تشکیل حکومت اسلامی و مقابله با طاغوت است و حفظ نظام اسلامی واجب است. انقلاب اسلامی مهدوی بود. برخی از بزرگان باور داشتند که امام خمینی(ره) ظهور صغری را کلید زد و بنا به تعبیر اندیشمندان امروز در بین‌الطلوعین ظهور قرار داریم.

وی در خصوص جایگاه ولایت و امامت نیز گفت:

امام صادق(ع) نقل می‌کنند خداوند فرموده است که امتی که زیر پرچم امامت نرفته و دین‌داری با حکومت امامی که از جانب خداوند متعال انتخاب نشده باشد داشته باشن، گرفتار خواهند شد اگرچه در کارهای فردی خود پرهیزگار باشند.

صدیقی با اشاره به اینکه کسی که ولایت نداشته باشد دیانت او بودن در جبهه کفر است و اعمال فردی او تاثیر نخواهد داشت‌ بیان کرد: قوام امامت به اقتدار ولایت و امر به معروف و نهی از منکر است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان