امکان گسترش جنگ کاملا وجود دارد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 13:20

امکان گسترش جنگ کاملا وجود دارد

شماره: 23915
Aa Aa

دولت آمریکا عملا بخشی از جنگ غزه است نه بخشی از راه‌حل| حماس اصل تبادل انسان‌دوستانه اسرا را پذیرفته| اگر دولت آمریکا رفتار درستی با ملت‌های منطقه داشت بلینکن مجبور نمی‌شد با جلیقه ضدگلوله وارد بغداد شود.

 سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران؛
امکان گسترش جنگ کاملا وجود دارد

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی خویش گفت:

امکان گسترش دامنه جنگ در منطقه کاملا وجود دارد.

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار داشت:

با حجم و نوع جنایات صهیونیست‌ها و با توجه به سابقه‌ای که از جنایات و جنگ و تهدید رژیم صهیونیستی علیه دیگر دولت‌ها و کشورها وجود دارد و اینکه این رژیم همواره اقدامات غیرامینی علیه دیگر کشورها انجام داده، کاملا قابل پیش‌بینی است که دیگر کشورها این رژیم را تهدید علیه خود می‌دانند. در صورت تداوم جنایات صهیونیست‌ها علیه غزه امکان گسترش دامنه جنگ در منطقه وجود دارد.

قدرت مواد منفجره استفاده شده در غزه طی یک ماه ۱.۵ برابر بمب اتمی هیروشیما است

او با بیان این که هنوز ۱۲۷۰ کودک در غزه زیر آوار هستند گفت:

۱۶ بیمارستان به دلیل حملات رژیم صهیونیستی از خدمت رسانی خارج شدند. ۵۱ درمانگاه از ۷۲ درمانگاه غزه به خاطر نداشتن سوخت قادر به خدمت‌رسانی هستند. ۱۷۵ نفر از کادر درمان و ۲۴ نفر از امدادگران در نوار غزه به شهادت رسیدند و تعداد خبرنگاران شهید در غزه به ۴۶ نفر رسیده است.

تهدید اتمی اوج ذلت رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت است و باید مورد توجه جامعه جهانی قرار بگیرد

وی گفت:

تهدید اتمی رژیم صهیونیستی حتما باید از سوی جامعه جهانی مورد توجه و اهتمام قرار بگیرد. تهدید اتمی رژیم صهیونیستی قطعا تضعیف کننده رژیم منع به کارگیری و گسترش سلاح‌های هسته‌ای است. سکوت مدعیان غربی رژیم منع به کارگیری و گسترش سلاح‌های هسته‌ای نسبت به این تهدید را رصد می‌کنیم. باعث تاسف است مدعیان غربی سال‌ها نسبت به تهدید موهوم و دروغین معرکه‌گیری کرده و می‌کنند، ولی تهدید واقعی را می‌بینند و واکنشی تاکنون نداشتند.

دولت آمریکا عملا بخشی از جنگ غزه است نه بخشی از راه‌حل

وی اعلام کرد:

ایران همواره از حق مشروع فلسطین در مبارزه با اشغالگری حمایت کرده است. اگر آمریکا به دنبال حل بحران غزه است باید رفتار عملی خود را عوض کند. دولت آمریکا تاکنون مانع استفاده از ظرفیت شورای امینت سازمان ملل برای پایان بخشیدن به جنایات صهیونیست‌ها شده و باید به افکارعمومی دنیا پاسخ بدهد. دولت آمریکا در قبال جنایات غزه مسئولیت جدی دارد و باید پاسخگو باشد.

عملیات طوفان الاقصی کاملا فلسطینی بود| ایران به متحدان خود امر و نهی نمی‌کند

او گفت:

دولت آمریکا از اتهام‌زنی‌ها به ایران طرفی نخواهد بست و این اتهامات از مسئولیت دولت آمریکا در قبال جنایات غزه نخواهد کاست. دولت آمریکا ریشه این گونه واکنش‌ها و اقدامات جریان‌های مقاومت را در کشورهای دیگر نبیند بلکه در رفتار و اقدامات خود جستجو کند.

اگر دولت آمریکا رفتار درستی با ملت‌های منطقه داشت بلینکن مجبور نمی‌شد با جلیقه ضدگلوله وارد بغداد شود

وی ادامه داد:

اگر دولت آمریکا رفتار درستی با ملت‌های منطقه داشت رئیس‌جمهور این کشور مجبور نمی‌شد شب‌هنگام با هواپیمای چراغ خاموش وارد فرودگاه نظامی شده و شبانه خارج شود. دولت آمریکا باید در رفتار خود بازبینی داشته باشد و به رفتار خود با کشورهای منطقه توجه کند.

حماس اصل تبادل انسان‌دوستانه اسرا را پذیرفته است| به‌خاطر بمباران غزه امکان نقل و انتقال اسرا وجود ندارد

سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران گفت:

ایران به‌عنوان کشور طرف درخواست از سوی برخی کشورها درخواست‌هایی دریافت کردیم که خواهان آزادی شهروندان خود که به عنوان نیروی کار در فلسطین و سرزمین‌های اشغالی حضور داشتند بودند.  درخواست کشورها را به مقامات حماس و اسماعیل هنیه منتقل کردیم، طرف حماس هم با نگاه انسانی آماده همکاری است. این مشورت‌ها و تبادل‌نظرها درخصوص نحوه اجرا وجود دارد چون اصل درخواست را حماس پذیرفته است ولی مساله مهم اوضاع بحرانی در غزه و بمباران است. تاکنون ۶۰ نفر از اسرای رژیم صهیونیستی که در اختیار حماس بودند، به دلیل بمباران خود رژیم کشته شدند بنابراین رژیمی که از کشتن اسرا و نظامیان خودا ابایی ندارد از کشتن شهروندان دیگر کشورها نیز ابایی ندارد.

دولت آمریکا باید غرامت خساراتی که به افغانستان وارد کرده را بپردازد

او همچنین گفت:

شاید بیش از هر طرفی در ارتباط با جبران خسارت مردم افغانستان و اینکه شرایط باید به گونه‌ای رقم بخورد که مهاجران افغانستان بتوانند به کشور خود برگردند دولت آمریکا است. ما به موضوع مهاجران افغانستانی به عنوان یک موضوع انسانی نگاه می‌کنیم و این موضوع باید تدبیر و مدیریت شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان