ایرانِ قبل از انقلاب بخشی از جغرافیای سیاسی آمریکا بود | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 3:02

ایرانِ قبل از انقلاب بخشی از جغرافیای سیاسی آمریکا بود

شماره: 18943
Aa Aa

آمریکا آنقدر ضعیف شده که در متن سیاست‌های منطقه دیده نمی‌شود| آمریکایی‌ها همه جا هستند بجز ایران. زمین، آسمان و دریای ایران به روی آنها بسته است.

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران؛
ایرانِ قبل از انقلاب بخشی از جغرافیای سیاسی آمریکا بود

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران در آئین بیست و هفتمین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی خطاب به دانشجویان گفت:

شما در مسیر شکل‌دهی به عناصر و اجزای تمدن نوین اسلامی هستید تا حداقل بخش مهمی از سیاره زمین را تحت‌الشعاع حاکمیت ارزش‌های الهی اسلامی قرار دهید و جلوه‌ها و مظاهر باشکوه یک تمدن عظیم اسلامی را پس از قرن‌ها در این عالم به ظهور برسانید. شما که می‌روید تا زمینه‌های ظهور منجی عالم بشریت را فراهم کنید و طلیعه‌داران ظهور امام عصر هستید.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، وی ادامه داد:

ما یک جغرافیای سرزمینی داریم اما مهم این بخش کار نیست بلکه مهم آن است که کشور در نقشه جغرافیای سیاسی عالم کجاست و نه جغرافیای طبیعی. چون جغرافیای طبیعی مزیت های ذاتی ایجاد می کند البته وقتی با قدرت و سیاست ترکیب می شود به جغرافیای سیاسی می پیوندد که در جغرافیای سیاسی موقعیت هر کشوری در یک بلوک‌بندی سیاسی خاصی توصیف می شود.

وی گفت:

در قبل از انقلاب اسلامی، ایران در جغرافیای سیاسی غرب توصیف می شد و بخشی از جغرافیای سیاسی آمریکا بود چون آمریکایی ها فراتر از جغرافیای سرزمینی یک میدان تاثیر سیاسی وسیعی ساخته بودند که در مرزهای سیاسی موجود آن روز ایران زمان شاه بخشی از آن تلقی می‌شد. نظام سیاسی عالم در گذشته قبل از انقلاب ما بر این اساس بود که متأسفانه بخشی از منظومه غرب بودیم، در مدار جاذبه قدرت سیاسی، اقتصادی و امنیتی غرب حرکت می کردیم. پادشاهان ما مهره های سیاسی شطرنج قدرت های دیگر بودند به تعبیری ژاندارم و نایبان منطقه‌ای و حافظان منافع آنان بودند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به دکترین نیکسون تحت عنوان TWIIN PILARS(ستون های دوگانه) گفت:

نیکسون رئیس جمهور آمریکا پیش از انقلاب یک سیاست اصولی را تعریف کرده بود که در منطقه ما دو کشور ایران و عربستان پایه های انبساط و امتداد قدرت آمریکا باشند. یعنی قدرت سیاسی، نظامی و اقتصادی ایران آن روز در جهت تامین منافع غرب به کار گرفته می شد و به شاه ما در یک ایستگاه شنود و استراق سمع در شمال کشورمان اجازه ورود ندادند و او بازگشت یا وقتی که آمریکایی ها از پایگاه های ما در آستانه پیروزی انقلاب می گریختند آن 40 هزار آمریکایی که در ایران طراحی های نظامی، دفاعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می کردند، می گفتند ما به زودی باز می گردیم. از این نقطه شروع کردم که بگویم بیگانه پرست ها و غربگراها و آن ها که به دنبال بازگشت تاریخ این کشور به دوره قبل انقلاب و غارت مجدد ثروت مادی و معنوی این ملت هستند، می خواهند پادشاهان مستبدِ مستعمرِ دست‌نشانده را تطهیر کنند.

سلامی گفت:

تقریباً شبیه البته بسیار بدتر از آنچه که امروز شما بین عربستان و آمریکا می بینید، یک کشور مصرف گرا که هیچ چیز نمی تواند تولید کند. خودروهای شیک، خیابان های به ظاهر امروزی، ساختمان‌های شیشه‌ای بلند اما تفکراتی مربوط به چند صد سال گذشته، مصرف کننده صرف کالاهایی که غرب آن‌ها را می سازد و به وسیله آن تمام ثروت عظیم بخش مهمی از دنیای اسلام را به غارت می‌برد. این یک واقعیت تلخ بود تا اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل عظیم الشان در آن فضای سخت، سرد و سلب پیروز شد و این موازنه راهبردی میان شرق و غرب را در هم شکست. یک موازنه راهبردی در یک طرف شوروی و اقمارش و در یک طرف آمریکا و اقمارش بعد از جنگ جهانی دوم جهان را به دو نیم تقسیم کرده بودند، همه چیز در قالب آن موازنه معنا پیدا می کرد. ممکن نبود کشوری بتواند به استقلال سیاسی برسد و این معجزه روی زمین اتفاق افتاد، ما به استقلال رسیدیم و غربی ها از کشورمان گریختند و نیستند.

وی ادامه داد:

آمریکایی که از او سخن می گویم هنگامی که انقلاب ما پیروز شد نیمی از قدرت نظامی تمام جهان را در اختیار داشت و کار انقلاب غلبه بر قوی ترین امپراتوری تاریخ حیات بشر بود. در آن زمان ۴۰ درصد قدرت اقتصادی عالم پس از جنگ جهانی دوم در اختیار آمریکا بود و امروز به ۲۰ درصد تقلیل یافته است اما قدرت نظامی اش به ظاهر همچنان نیمی از قدرت نظامی جهان است دقت کنید از حیث نسبت بودجه نظامی آمریکا به تولید ناخالص داخلی آن می گویم و یا عدد مطلق این بودجه بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار است.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت:

وقتی انقلاب پیروز شد آمریکا یک سیطره سیاسی وحشتناک و عجیب بر بیش از نیمی از عالم آن هم بخش های مهم، اقتصادی و راهبردی‌ جهان داشت و بر منابع اقتصادی عالم مسلط بود. در منطقه جهان اسلام همه کشورهای نفت‌خیز بخشی از جغرافیای سیاسی او بودند. آمریکا آنقدر ضعیف شده که عملا در متن سیاست‌های منطقه دیده نمی‌شود. الان که کلا جابجا شدند و به اوکراین رفته‌اند. بایدن سری به منطقه زد تا بگوید هنوز خاورمیانه و جهان اسلام در اولویت سیاست خارجی اوست اما با دست‌های خالی به آمریکا بازگشت.

فرمانده کل سپاه گفت:

از زمان انقلاب تا امروز هیچ کس در ایران فرش قرمز زیر پای هیچ مقام آمریکایی پهن نکرده است. آمریکایی‌ها در همه جا هستند بجز ایران. زمین ، آسمان و دریای ایران به روی آنها بسته است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان