ایران از آمریکا خواست هرچه سریع تر خلیج فارس را ترک کند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 17:46

ایران از آمریکا خواست هرچه سریع تر خلیج فارس را ترک کند

شماره: 7493
Aa Aa

حسین خانزادی با بیان این که حضور آمریکا درخلیج‌فارس فریبکارانه است آن را نمایشی دانسته تا کشورهای عربی منطقه را بدوشد.

با اعلام فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران؛
ایران از آمریکا خواست هرچه سریع تر خلیج فارس را ترک کند

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل  از فارس، امیر دریادار حسین خانزادی در دیدار با امام‌جمعه سبزوار و فرماندار ویژه این شهرستان با اشاره به‌روز ملی خلیج‌فارس و تهدیدهای همیشگی آمریکا در منطقه خلیج‌فارس گفت: خلیج‌فارس بخشی از هویت ملی و ریشه تمدنی نظام مقدس جمهوری اسلامی، ملت شریف و منطقه است و عنوان خلیج‌فارس معنای بسیار ارزشمندی دارد که ریشه آن در تاریخ است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: عنوان و کارکردهای خلیج‌فارس برای جمهوری اسلامی اهمیت بسزایی دارد و خلیج‌فارس مرکز دنیا است و حتی برخی پای خود را فراتر می‌گذارند و اعلام می‌کنند که خلیج‌فارس مرکز، مرکز دنیا است.

وی بیان کرد: خلیج‌فارس ازلحاظ انرژی، موقعیت ژئوپلیتیکی و مسیر گذرگاهی برای دنیا، منطقه و جمهوری اسلامی دارای اهمیت است.

خانزادی بابیان اینکه دنیا و منطقه از خلیج‌فارس بهره‌مند‌است و امن بودن آن بسیار مهم و ضروری است تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دست در دست هم بسیار مستحکم و منسجم برای برقراری امنیت در منطقه خلیج‌فارس و تنگه هرمز آماده هستند.

وی گفت: امنیت خوبی در منطقه خلیج‌فارس حاکم است و حضور آمریکایی‌ها و دیگران در منطقه خلیج‌فارس نمایشی است تا کشورهای عربی منطقه را بدوشند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور آمریکا در منطقه خلیج‌فارس را فریبکارانه دانست و افزود: در آینده نزدیک و هرچه سریع‌تر باید منطقه خلیج‌فارس را ترک کنند.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان