ایران بزرگترین دشمن صلح در خاورمیانه است | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 18:15

ایران بزرگترین دشمن صلح در خاورمیانه است

شماره: 11339
Aa Aa

نخست‌وزیر اسرائیل مدعی وجود انبار موشک حزب‌الله در کنار شرکت گاز در نزدیکی فرودگاه بیروت شده که می‌تواند عامل فاجعه‌ای شبیه انفجار بیروت باشد.

نتانیاهو در نشست مجمع عمومی سازمان ملل؛
ایران بزرگترین دشمن صلح در خاورمیانه است

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل از رئیس‌جمهور آمریکا بابت خروج از برجام تشکر کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او گفت:

از رئیس‌جمهور ترامپ تشکر می‌کنم که از آن توافق هسته‌ای غلط (برجام) خارج شد. من اولین و تنها کسی بودم که در زمان امضای این توافق با آن مخالفت کردم زیرا جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نمی‌گرفت.

نتانیاهو ادامه داد:

من همان موقع گفتم که محدودیت‌های برجام برای برنامه هسته‌ای ایران کافی نیست اما امروز ایران همین محدودیت‌های اندک را هم زیر پا گذاشته است. ایران حتی آن محدودیت‌های زمان برجام را هم نقض کرده است و در مدت چند ماه می‌تواند اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساخت دو بمب هسته‌ای به دست بیاورد.

او مدعی شد:

شورای امنیت سازمان ملل در مقابل اسنادی که از آرشیو هسته‌ای ایران ارائه دادیم، هیچکاری نکرد. این شورا هنوز هم به برجام پایبند است و هنوز هم حاضر نیست چیزی را درک کند که برای هر کس که از امور خاورمیانه سر درمی‌آورد، واضح است. ایران در حال کار بر روی نسل جدیدی از ماشین‌های غنی سازی به نام IR-9 است که ظرفیت غنی‌سازی این کشور را ۵۰ برابر می‌کند.

او همچنین با پخش تصاویری مدعی وجود انبار موشک حزب‌الله در کنار شرکت گاز در نزدیکی فرودگاه بیروت شد و گفت:

این انبار می‌تواند عامل فاجعه‌ای شبیه انفجار در بندر بیروت باشد.

او مدعی شد: اسرائیل و کشورهای جهان عرب تنها برای ارتقای صلح در کنار یکدیگر نمی‌ایستند. ما در کنار یکدیگر می‌ایستیم تا با بزرگترین دشمن صلح در خاورمیانه یعنی ایران مقابله کنیم. ایران به طور مداوم به همسایگانش حمله می‌کند و گروه‌های نیابتی آن در خشونت‌های خاورمیانه از جمله در عراق، سوریه، یمن، غزه و لبنان مشغول هستند. در هنگام رسیدن به توافق هسته‌ای، به اسرائیل - علی‌الخصوص توسط کشورهای اروپایی - گفته شده بود که هرگونه تخطی ایران با واکنش سریع و سخت مواجه خواهد شد اما با وجود تخطی‌های ایران، با وجود ارائه مدارک در خصوص آرشیو هسته‌ای، شورای امنیت هیچ کاری نکرده است. این شورا که به برجام چسبیده است هنوز هم حاضر نیست چیزی را درک کند که برای هر کس که از امور خاورمیانه سر درمی‌آورد واضح است. توافق هسته‌ای به جای آنکه در ستیزه‌جویی‌های ایران خلالی وارد کند، آن را حمایت مالی می‌کند. پنج سال پیش قدرت‌های جهان با برداشتن تحریم‌های ایران در قفس ببر را باز کردند و آرزو کردند که بهترین نتیجه رقم بخورد اما به جای آن، همانطور که پنج سال پیش هشدار داده بودم، مایی که در خاورمیانه زندگی می‌کنیم از عواقب آن توافق غیرمسئولانه رنج می‌بریم. خوشبختانه دونالد ترامپ متوجه شد که توافق هسته‌ای فاجعه‌بار واقعا چیست و اقدام کرد. او تحریم‌های آمریکا را احیا کرد، به کشورها گفت که برای دادوستد یا آمریکا و یا ایران را انتخاب کنند و قاسم سلیمانی را از میان برداشت و ماه گذشته که شورای امنیت از تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران ممانعت کرد، آمریکا تحریم‌های سازمان ملل را بازگرداند. درحالی که شورای امنیت از هم گسیخته است، ما در منطقه متحد هستیم. اسرائیل از تمام اعضای شورای امنیت می‌خواهد که در کنار ایالات متحده در مقابل ستیزه‌جویی‌های ایران بایستند. آن‌ها باید یک بار و برای همیشه در کنار آمریکا مقابل برنامه سلاح‌های هسته‌ای ایران و بزرگ‌ترین خطر برای صلح در منطقه‌مان باایستند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان