ایران به هیچ عنوان در مورد قدرت دفاعی خویش مذاکره نمی کند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 19:58

ایران به هیچ عنوان در مورد قدرت دفاعی خویش مذاکره نمی کند

شماره: 12330
Aa Aa

رئیسی گفته جمهوری اسلامی نظام عادلانه‌ای است که مطلقا اجازه نمی‌دهد در هیچ کجای نظام فساد لانه کند و اساس نظام ما ضدفساد است.

رئیس قوه قضاییه ایران عنوان کرد؛
ایران به هیچ عنوان در مورد قدرت دفاعی خویش مذاکره نمی کند

سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه ایران در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المنار لبنان از سردار شهید قاسم سلیمانی به عنوان پرورش یافته مکتب امام خمینی یاد کرد و گفت:

امروز پرچم امام خمینی (ره) در دست جانشین بر حق او امام خامنه‌ای است و شهید سلیمانی به عنوان یک سردار ولایی و چهره‌ای انقلابی که اقتضای انقلاب را به درستی درک کرده و همه توجه او در این مسیر به امام و مقتدایش بود در وصیت‌نامه خود سفارش کرده اگر می‌خواهید کشور، نظام و ارزش‌ها آسیب نبینند باید از ولی و رهبری تبعیت کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، رئیس قوه قضاییه با تأکید بر این که توجه به ولی و مقتدا محوری‌ترین اصل در جهاد فی سبیل الله است علت معرفی حاج قاسم به عنوان یک مکتب از سوی مقام معظم رهبری را نگرش جهانی وی عنوان کرد و گفت:

حاج قاسم سلیمانی جایگاه و شخصیت عظیمی دارد که در یک لشکر و کشور و قوم و مذهب نمی‌گنجد بلکه یک رجل الهی مصمم در راه هدف است که مساله او فقط ایران نیست و به جهان اسلام می‌اندیشد.

رئیسی با بیان این که جریان فکری نبوی و علوی و فاطمی توقف ناپذیر است افزود:

مکتب حاج قاسم جدا از مکتب ابراهیم خلیل الله، پیامبر عظیم الشأن اسلام، امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای نیست و مهم‌ترین ویژگی این مکتب تداوم آن است که شاهد بروز و ظهور انقلاب اسلامی در امتداد عاشورا هستیم و تداوم انقلاب اسلامی منتهی به شکل گیری حزب الله لبنان می‌شود و مکتب حاج قاسم سلمیانی و ابومهدی المهندس هم در همین سیر به وجود آمده است.

رئیسی با بیان این که «حاج قاسمِ شهید» برای دشمن خطرناک‌تر شد از حاج قاسم در حال حیات معمولی این دنیاست افزود:

امروز هر مرد و زن و دختر و پسری در عالم اسلام احساس می‌کند باید خودش حاج قاسم باشد و حاج قاسم تکثیر شده و از وجود ایشان چهره‌های مصمم و خطرپذیر در مواجهه با استکبار و رژیم صهیونیستی پدید آمده است.

رئیسی افزود:

آمریکا به خاطر نژاد پرستی و فساد و مسائل و مشکلات اقتصادی فراوانی که دارد از درون دچار آسیب بسیار جدی شده و کشوری که مدعی تمدن و حقوق بشر است در منجلابی از توحش افتاده که هیچ نشانی از مدنیت در آن نیست و این پرده‌ها به واسطه خون مطهر شهدا کنار رفته است.

رئیس قوه قضاییه با بیان این که خون امام حسین (ع) عامل جهل زدایی از عالم شد افزود: خون حاج قاسم هم باعث بیداری اسلامی می‌شود.

رئیس دستگاه قضا گفت:

با وجود اینکه دادگاه بین المللی مثل دادگاه لاهه یا دادگاه‌های کیفری بین المللی تحت اشراف نظام سلطه هستند اما ما از پیگیری حقوقی و قضایی ترور شهید سلیمانی نا امید نیستیم و با همکاری عراق و مجامع بین المللی مساله را پیگیری می‌کنیم.

رئیس قوه قضاییه ایران در پاسخ به سوالی درباره اهرم‌های مورد استفاده ایران برای بازدارندگی دشمن از تهدیداتش گفت:

هر اقدام بازدارنده‌ای که نظام سلطه و آمریکا و رژیم صهیونیستی را از حرکت‌های شیطنت آمیز باز دارد اگر لازم بدانیم انجام دهیم. قدرت دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران در جهت بازدارندگی است. ما حق خودمان می‌دانیم از هر ظرفیت بازدارنده‌ای که دشمن را از تجاوز به حقوق ملت ایران و ملت‌های منطقه بازدارد و بر توان ما بیفزاید، برخودردار باشیم و از آن استفاده کنیم. امام خامنه‌ای رفتن به سوی تولید سلاح هسته‌ای را ممنوع و حرام شرعی اعلام کردند اما جمهوری اسلامی تلاش می‌کند قدرت بازدارندگی خود را بالا ببرد. مهم‌تر از قدرت دفاعی و موشکی، قدرت منطقه‌ای ایران است که آمریکا و اسرائیل می‌دانند ایران قدرت عمل بالایی دارد و حرف اول را ایران می‌زند. حقیقت هم این است که امروز هیچ معادله‌ای در منطقه جز با نگاه و نظر مساعد جمهوری اسلامی شکل نمی‌گیرد. دشمنان با طرح موضوع مذاکره دنبال محدودسازی نفوذ و قدرت منطقه‌ای و قدرت امنیتی و دفاعی ما هستند اما رهبری بیدار و حکیم ما همواره تأکید کرده اند و این تأکید به حق در تمام لایه‌های تصمیم سازی و تصمیم گیری نظام جمهوری اسلامی هم ساری و جاری است که به هیچ عنوان پای میز مذاکره‌ای نخواهیم نشست که دنبال محدودسازی قدرت دفاعی و امنیتی ما باشد و این محدودیت را خلاف امنیت جمهوری اسلامی می‌دانیم و زیر بار آن نخواهیم رفت.

رئیسی افزود:

رهبر معظم انقلاب اسلامی  پیش از اقامه نماز بر پیکر مطهر حاج قاسم در مصلی در جمع معدودی فرمودند «ببینید چه قیامتی به خاطر شهادت حاج قاسم برپا شده است». واقعا برای خود من هیچ زمانی ورود به مصلی به دلیل ازدحام و حجم بالای جمعیت تا این اندازه دشوار نبود و این حالت نه فقط در تهران که در دیگر شهرهای ایران و عراق که پیکر ایشان تشییع شد به وجود آمد.

رئیس دستگاه قضا در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دستگاه قضایی در مبارزه با فساد اقتصادی و اداری اظهار داشت:

جمهوری اسلامی نظام عادلانه‌ای است که مطلقا اجازه نمی‌دهد در هیچ کجای نظام فساد لانه کند و اساس نظام ما ضدفساد است. از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره با زمینه‌های فساد و عوامل آن برخورد شد ولی بالاخره کشور ما در حال پیشرفت و توسعه و جذب سرمایه‌ها برای حرکت به سوی استقلال اقتصادی و صنعتی است و در این فضا طبعا افرادی به دنبال سوءاستفاده و منفعت پرستی و سوداگری هستند. نظام اداری ما از سوی افراد سوداگر و فرصت طلب که برخی از آن‌ها به خاطر منفعت پرستی و هواپرستی دنبال فساد هستند و برخی هم ارتباطات خارجی دارند تهدید می‌شود. هیچ خط قرمزی در برخورد با فساد نباید وجود داشته باشد و هرکس به هر نقطه از ثروت و قدرت وصل بود و مرتکب فساد و تخلف شد باید قاطعانه با او برخورد شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان