ایران جابجایی و مسافرت بیماران مبتلا به کرونا را ممنوع کرد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 0:27

ایران جابجایی و مسافرت بیماران مبتلا به کرونا را ممنوع کرد

شماره: 10889
Aa Aa

اسلامی با بیان این که آسمان ایران امن ترین آسمان در میان کشورهای منطقه است گفته استکبار جهانی با شیطنت وانمود می کند آسمان ایران امنیت ندارد.

وزیر راه و شهرسازی ایران خبر داد؛
ایران جابجایی و مسافرت بیماران مبتلا به کرونا را ممنوع کرد

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی ایران در حاشیه جلسه تودیع و معارفه رئیس سازمان هواپیمایی اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اگر بیماران کرونایی بیماری خود را افشا نکنند و اقدام به جابجایی و مسافرت کنند مرتکب جرم شده و با آنها برخورد می شود چرا که هر گونه مسافرت و جابجایی بیماران کرونایی ممنوع است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی افزود: در فرودگاه ها و دیگر پایانه های مسافری ریلی و جاده ای تب سنجی لازم از آنها صورت می گیرد و اگر نشانه ای از کرونا داشته باشند اجازه ورود به فرودگاه و سفر با وسایل حمل و نقل عمومی از جمله هواپیماها را ندارند. از سوی دیگر همه مسافران و حتی استقبال کنندگان به هنگام ورود به فرودگاه ها بایستی ماسک داشته باشند و اگر کسی همراه خود ماسک نداشت باشد مراکزی در آنجا تعبیه شده که ماسک و دیگر ملزومات بهداشتی مانند مواد ضدعفونی کننده به مسافران عرضه می شود. همچنین در دیگر وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس نیز حداقل نفرات و مسافران سوار می شوند و نکات بهداشتی را رعایت می کنیم.

اسلامی درباره آخرین وضعیت بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراین گفت:

اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری به صورت ساده و دقیق همه مسائل را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و در این اطلاعیه اعلام شده است. آزمایش های لازم نیز صورت گرفته و اطلاعات جعبه سیاه هواپیما بازخوانی و تطبیق داده شده و دانلود اطلاعات و تحلیل جمع بندی آن را انجام دادیم که به زودی با همکاری اوکراین آن را منتشر خواهیم کرد اما اینگونه نیست که دیگر کشورها مانند کانادا بیانیه بدهند و ما هر طور که آنها می خواهند عمل کنیم. ما بر اساس انکس ۱۳ این کار را انجام داده ایم و نتایج آن را منتشر خواهیم کرد.

وی گفت: آسمان ایران امن ترین آسمان در میان کشورهای منطقه است اما شیطنت هایی با مداخله استکبار جهانی صورت می گیرد که وانمود کنند آسمان ایران امنیت ندارد و از آن استفاده نکنند. از سوی دیگر یک شرکت انگلیسی را به کار گرفته اند تا مسیر هوایی جدیدی در کنار مسیر هوایی ایران ایجاد کند و با تبلیغ جذابیت های قیمتی مسیر هوایی ایران را برای پروازهای عبوری حذف کنند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: گرچه کاهش پروازها عموما متاثر از شیوع ویروس کروناست اما همواره بیانیه داده ایم و اعتمادسازی کرده ایم که آسمان ایران امن است و هیچ مشکلی ندارد.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان