ایران خواستار محاکمه عاملان و آمران حادثه تروریستی نیوزیلند شد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 15:04

ایران خواستار محاکمه عاملان و آمران حادثه تروریستی نیوزیلند شد

شماره: 7096
Aa Aa

در بخشی از پیام روحانی آمده: این جنایت وحشیانه، نشانه اسلام‌هراسی رایج در غرب است که متأسفانه توسط برخی دولت‌های غربی بر آن دمیده می‌شود.

پيام حسن روحانی درباره حادثه تروريستی نيوزيلند؛
ایران خواستار محاکمه عاملان و آمران حادثه تروریستی نیوزیلند شد

رئیس جمهور ایران با محکوم کردن حمله تروریستی و نژادپرستانه به نمازگزاران مسلمان در نیوزیلند تاکید کرد: این جنایت وحشیانه نشانه دیگری بر لزوم مقابله همه‌جانبه با تروریسم و نفرت‌پراکنی نسبت به ادیان و اقوام و همچنین اسلام‌هراسی رایج در غرب است که متأسفانه توسط برخی دولت‌های غربی نیز بر آن دمیده می‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر، متن پیام رئیس جمهور به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حمله تروریستی و نژادپرستانه به نمازگزاران مسلمان در نیوزیلند، اقدامی سبعانه و دردناک بود که قلب همه مسلمانان جهان، انسان‌های آزاده و همچنین ملت ایران را جریحه‌دار ساخت.

این جنایت وحشیانه که منجر به شهادت و مجروح شدن شماری از نمازگزاران بی‌گناه و بی‌دفاع شد، نشانه دیگری بر لزوم مقابله همه‌جانبه با تروریسم و نفرت‌پراکنی نسبت به ادیان و اقوام و همچنین اسلام‌هراسی رایج در غرب است که متأسفانه توسط برخی دولت‌های غربی نیز بر آن دمیده می‌شود.

پوشش خبری غیر حرفه‌ای و غیرانسانی این جنایت تروریستی از سوی برخی رسانه‌های مدعی در غرب، سند دیگری بر نژادپرستی و استانداردهای دوگانه آن‌ها حتی در خصوص جان انسان‌ها است. این وحشی‌گری و ظلم آشکار، حادثه‌ای نیست که وجدان‌های بیدار و پایبند به ارزش‌های بشری آن را فراموش کنند.

این جنایت نشان داد که تروریسم همچنان از معضلات مهم جهانی بوده و نیازمند مبارزه یکپارچه و رویکرد یکسان همه کشورها علیه خشونت و افراطی‌گری در هر نقطه از جهان است و باید مجامع جهانی و به‌ویژه کشورهای اسلامی در مقابل این جنایات ضد بشری، واکنش جدی نشان دهند و حامیان پیدا و پنهان این اقدامات را رسوا سازند.

دولت جمهوری اسلامی ایران همچنان مصمم به مبارزه قاطع با تروریسم و نژادپرستی است و اطمینان دارد در سایه وحدت و انسجام مسلمانان، این‌گونه توطئه‌های کور و بی‌هدف دشمنان، حاصلی جز بی‌آبرویی بیشتر آنان را در پی نخواهد داشت.

اینجانب ضمن محکومیت این فاجعه دهشتناک و ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، این ضایعه غمبار را به همه مسلمانان جهان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای شهدای حادثه، علو درجات و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل دارم.

دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، رسیدگی به این عمل شنیع و درخواست دستگیری و محاکمه همه عاملان و آمران آن را مجدانه در عرصه بین‌المللی پیگیری خواهد نمود.
حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان