ایران دارد با آتش بازی می‌کند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 9:39

ایران دارد با آتش بازی می‌کند

شماره: 16199
Aa Aa

برنامه هسته‌ای ایران بسیار بیشتر از حدود برجام پیشرفت کرده و آن‌ها توافق را از منافع عدم اشاعه خالی می‌کنند؛ حاضر به پذیرش توافقی بدتر نخواهیم شد.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران؛
ایران دارد با آتش بازی می‌کند

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد که اقدامات ایران "اشتباه محسباتی" هستند و ایران دارد "با آتش بازی می‌کند".

به گزارش اسپادانا خبر، مالی در گفت‌وگو با نشریه "نیویورکر" با بیان این ادعا که در شش دور اولیه مذاکرات وین "پیشرفت واقعی" حاصل شده گفت:

اگر هر یک از طرفین حاضر به سازش می‌شدند می‌توانستیم به آن (توافق) برسیم.

او با اشاره به وقفه میان دور ششم و هفتم مذاکرات وین مدعی شد که برنامه هسته‌ای ایران بسیار بیشتر از حدود برجام پیشرفت کرده است:

آن‌ها با این پیشرفت‌ها به تدریج توافق را از منافع عدم اشاعه خالی می‌کنند. چون ایران برنامه هسته‌ای اش را گسترش داده است حاضر به پذیرش توافقی بدتر نخواهیم شد.

وی مدعی شد:

در بازه زمانی نزدیک تلاش برای احیای برجام معادل" تلاش برای احیای یک جسد" خواهد بود.

  •  

علی باقری کنی، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران پیش از عزیمت به سمت هتل کوبورگ محل برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام اظهار داشت که به نتیجه گفت‌وگوهایی که درباره رفع تحریم ها در وین جریان دارد خوش‌بین است.

وی در پاسخ به این سؤال که چقدر نسبت به نتیجه گفت‌وگوها خوش‌بین است افزود که اگر غیر از این بود برای مذاکرات به وین سفر نمی‌کرد.

  •  

میخائیل اولیانوف، رئیس هیئت مذاکره کننده روسیه در روند مذاکرات وین، ضمن اشاره به ملاقات امروز خود با نماینده اتحادیه اروپا در این مذاکرات گفت که دور کنونی (هشتم) احتمالا دور نهایی این مذاکرات باشد.

  •  

وانگ کوان، نماینده چین در مذاکرات وین نیز در اظهاراتی با اشاره به آغاز دور هشتم مذاکرات وین گفت: دور جدید مذاکرات وین بر رفع تحریم‌های ایران متمرکز خواهد بود:

طرفین "متن مشترکی درباره رفع تحریم‌های ایران" در اختیار دارند.

نماینده چین همچنین حصول توافق با ایران تا پیش از ماه فوریه (بهمن) 2022 را امکان‌پذیر دانست.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان