ایران در لیست سیاه FATF باقی ماند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 14:19

ایران در لیست سیاه FATF باقی ماند

شماره: 11592
Aa Aa

ادعا شده که ایران و کره شمالی با تثبیت شبکه‌های پیچیده و دقیق به دنبال دور زدن تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل به منظور توسعه اهداف خطرناک‌ هستند.

با تصویب کارگروه ویژه اقدام مالی؛
ایران در لیست سیاه FATF باقی ماند

در جلسه کارگروه ویژه اقدام مالی تصمیم گرفته شد تا ایران و کره شمالی در لیست کارگروه ویژه اقدام مالی باقی بمانند.
مارکوس پیلر، رئیس Fatf گفته است که این دو کشور بدون هیچ تغییری در لیست سیاه کارگروه ویژه اقدام مالی باقی می‌مانند.
به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی از تمامی کشورهای عضو و مقامات ناظر خواست تا تدابیر موثر را علیه این دو کشور اعمال کنند.
پلیر تاکید داشت که Fatf  قوانینش را برای بازتاب بهتر تهدید سلاح‌های کشتار جمعی و کمک به دولت‌ها و شرکت‌های مالی برای یافتن خطرات مالی و اتخاذ تدابیر درست بازبینی کرده است.
به گفته وی کشورهایی همچون کره شمالی و شبکه‌هایش برای دور زدن تحریم‌ها باهوش‌تر شده‌اند پس دیگران نیز باید باهوش‌تر بشوند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز اعلام کرد که گروه ویژه اقدام مالی یا همان Fatf با طرح اصلاح استانداردهایش به منظور ارتقای نظارت بر تبادلات مالی که هدفشان دور زدن تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل و اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی بوده، موافقت کرده است‌.
وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته که اهمیت دادن به استانداردهای جدید توسط گروه ویژه اقدام مالی در جلسه این هفته‌اش، پاسخ جهانی به جلوگیری از اشاعه تسلیحات را تقویت خواهد کرد.
ادعا شده که ایران و کره شمالی با تثبیت شبکه‌های پیچیده و دقیقی که شامل شرکت‌های پوسته‌ای که در کشورهای عضو Fatf مستقر هستند می‌شود به دنبال دور زدن تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل و انتقال بودجه به منظور آن چه  "توسعه اهداف خطرناک‌شان" خوانده شده، هستند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان