ایران میزان غنی‌سازی اورانیوم را افزایش داد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 14 خرداد 1403 - 3:13

ایران میزان غنی‌سازی اورانیوم را افزایش داد

شماره: 13070
Aa Aa

ایران غنی‌سازی اورانیوم با چهارمین آبشار 174 سانتریفیوژی IR-2M ‌را در نطنز آغاز و دو آبشار IR-2M‌ دیگر نیز در این سایت نصب کرده است.

در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمد؛
ایران میزان غنی‌سازی اورانیوم را افزایش داد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داد که ایران غنی‌سازی اورانیوم با چهارمین آبشار 174 سانتریفیوژی IR-2M ‌را در سایت هسته‌ای نطنز آغاز کرده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از رویترز، ایران دو آبشار سانتریفیوژ IR-2M‌ دیگر نیز در نطنز نصب کرده اما هنوز غنی سازی را با آنها آغاز نکرده است.

در حال حاضر در سایت نطنز علاوه بر سانتریفیوژهای IR-1، ‌ایران با 696 سانتریفیوژ IR-2M در 4 آبشار و 174 سانتریفیوژ IR-4 ‌تحت یک آبشار به غنی سازی اورانیوم می‌پردازد. 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش خود اعلام کرده است:

«در تاریخ 31 مارس 2021 (11 فروردین 1400) آژانس در سایت غنی سازی، تایید کرده است که ایران گازدهی هگزا فلوراید اورانیوم طبیعی (UF6) به چهارمین آبشار 174 عددی IR-2M‌ را آغاز کرده است.»

ایران و آژانس اخیراً تفاهم کرده اند اجرای پروتکل الحاقی و دسترسی‌های برجامی به طور کامل متوقف شود و صرفا تعهدات پادمانی ایران اجرا می‌شود. طبق قانون مجلس شورای اسلامی هیچ دسترسی فراپادمانی به آژانس اعطا نخواهد شد و هیچگونه بازرسی فراپادمانی نیز انجام نمی‌شود.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان