بازه زمانی بازگشت به گفت‌وگوهای هسته‌ای بی‌انتها نیست | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 22:28

بازه زمانی بازگشت به گفت‌وگوهای هسته‌ای بی‌انتها نیست

شماره: 14691
Aa Aa

برلین و پاریس برای ازسرگیری گفت‌وگوهای برجام در وین اعلام آمادگی کرده و از ایران خواسته اند هر چه زودتر مذاکرات هسته‌ای را از سر بگیرد.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان؛
بازه زمانی بازگشت به گفت‌وگوهای هسته‌ای بی‌انتها نیست

وزارت خارجه آلمان از ایران خواست هر چه زودتر مذاکرات هسته‌ای را از سر بگیرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، سخنگوی وزارت خارجه آلمان، یکی از کشورهای امضاکننده توافق هسته‌ای همچنین از آمادگی برلین برای ازسرگیری گفت‌وگوهای وین خبر داد.

او مدعی شده که بازه زمانی برای بازگشت به گفت‌وگوهای هسته‌ای بی‌انتها نیست.

  • همچنین «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود تلفنی گفت‌وگو کرده و از همتای ایرانی خود خواسته است که تهران هرچه سریعتر به مذاکرات در خصوص توافق هسته‌ای بازگردد.

وزیر امور خارجه ایران در این تماس تلفنی گفت:

هیئت حاکمه آمریکا بواسطه خروج غیر قانونی از برجام و اعمال تحریمهای ظالمانه علیه مردم بزرگ ایران و طرفهای اروپایی بدلیل بی عملی شان، مسئول بروز شرایط فعلی هستند و بایستی به اجرای کامل تعهدات برجامی شان بازگردند و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران در مذاکراتی که نتایج ملموسی را در تامین حقوق و منافع مردم ایران در بر داشته باشد،حضور خواهد یافت. متأسفانه هیئت حاکمه فعلی آمریکا نیز برغم ادعاهای قبلی در صدد استفاده از تحریمهای غیرقانونی بعنوان ابزار فشار بر جمهوری اسلامی ایران است اما بایستی بداند که ما تسلیم چنین فشارهایی نخواهیم شد و اروپا نیز باید با موضعگیری های سنجیده، تلاش کند نقش سازنده ای را ایفا کند.

تا کنون شش دور مذاکرات غیرمستقیم در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف‌های برجام با ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است.

طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان